Sprzedaż za granicę

Przedstawiamy przewodnik po siedmiu najważniejszych etapach przygotowania firmy do zagranicznej sprzedaży w e-commerce. Stale aktualizujemy go o nowe artykuły. Wykorzystaj naszą bazę wiedzy, aby stworzyć pierwszą strategię sprzedaży i plan marketingowy oraz przygotować najlepsze procesy: logistyki, rozliczeń płatności transgranicznych i inne.

Etapy ekspansji

Audyt gotowości do e-eksportu

Wykonaj bezpłatny test sprawdzający gotowość Twojej firmy do internetowego eksportu.

Etapy ekspansji

Audyt gotowości do e-eksportu

Wykonaj bezpłatny test sprawdzający gotowość Twojej firmy do internetowego eksportu.

Świadectwa pochodzenia online – niezbędny dokument w eksporcie

Przygotowanie

Czym jest niepreferencyjne świadectwo pochodzenia? Niepreferencyjne świadectwo pochodzenia (Certificate of Origin- CO) to urzęd...

Czytaj dalej
Zalando dostawa kurierzy

Logistyka Zalando – jakich zagranicznych kurierów preferuje platforma

Logistyka

Zalando przykłada ogromną wagę do jakości obsługi logistycznej, dlatego współpracuje wyłącznie z firmami kurierskimi, które spe...

Czytaj dalej
Zalando paczki fulfillment

Modele fulfillment na Zalando – wybierz odpowiedni model logistyczny

Logistyka

Sprzedaż na Zalando to duża szansa na rozwój i dotarcie do szerokiego grona klientów. Jednak wiąże się także z konkretnymi wyma...

Czytaj dalej
Hiszpania logistyka

Wysyłka i obsługa zwrotów w Hiszpanii: który operator da Ci przewagę?

Logistyka

Hiszpania to logistycznie wymagający rynek – łączy gęsto zaludnione metropolie z trudno dostępnymi regionami wiejskimi i wyspia...

Czytaj dalej
Lokalizacja sklepu

Dlaczego lokalizacja sklepu to nie tylko tłumaczenie? O różnicach, które kosztują konwersję

Sprzedaż przez własny sklep

Kiedy firma decyduje się na wejście na nowy rynek, jednym z pierwszych kroków jest zazwyczaj tłumaczenie strony internetowej. J...

Czytaj dalej
VAT B2B

VAT w transakcjach B2B cross-border– najważniejsze zasady

Zarządzanie finansami

Ekspansja sprzedażowa na rynki zagraniczne w ramach Unii Europejskiej to ogromna szansa dla firm, ale również obowiązki – szcze...

Czytaj dalej

Świadectwa pochodzenia online – niezbędny dokument w eksporcie

Przygotowanie

Czym jest niepreferencyjne świadectwo pochodzenia? Niepreferencyjne świadectwo pochodzenia (Certificate of Origin- CO) to urzęd...

Czytaj dalej

Jak wybrać biuro rachunkowe dla e-commerce?

Przygotowanie

W dynamicznie rozwijającej się branży e-commerce prowadzenie sklepu internetowego to nie tylko zarządzanie ofertą czy obsługa z...

Czytaj dalej

Współpraca z dostawcami usług cross-border – skorzystaj z dostępnej bazy usługodawców

Przygotowanie

Od początku powstania projektu cross-border.pl dążymy do tego, by polscy przedsiębiorcy otrzymali wiedzę, wsparcie i inspirację...

Czytaj dalej

Jak sprawdzić potencjał swojego produktu w danym kraju?

Przygotowanie

Zanim wprowadzisz swój produkt na nowy rynek w innym kraju, kluczowym jest zrozumienie, czy rzeczywiście potrzebuje on produktu...

Czytaj dalej

Analiza rynku – ważny fundament w strategii ekspansji

Przygotowanie

Analiza rynku to proces zbierania, porządkowania i analizowania informacji o rynku docelowym. Ma na celu zrozumienie potrzeb i ...

Czytaj dalej

Jak dobrze wypozycjonować markę na nowym rynku (cz.2)

Przygotowanie

W pierwszej części tego artykułu powiedzieliśmy o korzyściach, jakie daje nam wdrożenie stron produktowych typu Rich Content w ...

Czytaj dalej
Czechy

Rynek czeski w e-commerce – jak skutecznie rozpocząć sprzedaż?

Strategia

Czeski rynek e-commerce to jeden z najszybciej rozwijających się w Europie Środkowo-Wschodniej i świetna okazja dla polskich sk...

Czytaj dalej

Rumunia na celowniku e-sprzedaży. Jak wykorzystać rosnący rynek?

Strategia

Rumunia to jeden z najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej. Chociaż często pozostaje w ci...

Czytaj dalej

Na których rynkach zagranicznych e-commerce masz szansę na sukces?

Strategia

Ekspansja na rynki zagraniczne to strategiczny kierunek rozwoju wielu sklepów internetowych. Otwiera drzwi do nowych, często zn...

Czytaj dalej

Jak sprawdzić potencjał swojego produktu w danym kraju?

Przygotowanie

Zanim wprowadzisz swój produkt na nowy rynek w innym kraju, kluczowym jest zrozumienie, czy rzeczywiście potrzebuje on produktu...

Czytaj dalej

Analiza rynku – ważny fundament w strategii ekspansji

Przygotowanie

Analiza rynku to proces zbierania, porządkowania i analizowania informacji o rynku docelowym. Ma na celu zrozumienie potrzeb i ...

Czytaj dalej

Cross-border w krajach adriatyckich – atrakcyjne rynki dla polskiego e-commerce

Strategia

Rynki adriatyckie, które do niedawna traktowane były przez polskie e-commerce’y po macoszemu, zyskały na atrakcyjności, tak jak...

Czytaj dalej

Świadectwa pochodzenia online – niezbędny dokument w eksporcie

Przygotowanie

Czym jest niepreferencyjne świadectwo pochodzenia? Niepreferencyjne świadectwo pochodzenia (Certificate of Origin- CO) to urzęd...

Czytaj dalej
marketplace 2025

Najważniejsze marketplace’y w Europie w 2025 roku

Sprzedaż na marketplace

Rynek e-commerce w Europie przeżywa dynamiczny rozwój. Istnieje wiele platform online, które umożliwiają sprzedaż i zakup towar...

Czytaj dalej

Kaufland Global Marketplace ułatwia wejście na niemiecki rynek e-commerce – jak z tego skorzystać?

Sprzedaż na marketplace

Zastanawiasz się nad kierunkiem ekspansji? Spójrz na Niemcy – naszego zachodniego sąsiada, który dysponuje jedną z największych...

Czytaj dalej
Emag logistyka

Dostawa zamówień z eMAG za granicą – oczekiwania konsumentów, jaki model logistyki wybrać?

Sprzedaż na marketplace

Platforma eMAG, jako jeden z wiodących marketplace'ów w Europie Środkowo-Wschodniej, oferuje sprzedawcom ogromne możliwości eks...

Czytaj dalej
Etsy sprzedaż cross-border

Jak sprzedawać na Etsy i dlaczego warto? Odnieś sukces na znanym marketplace

Sprzedaż na marketplace

Marzysz o własnym biznesie online, ale nie wiesz, od czego zacząć? A może masz już swój e-sklep i chcesz zacząć sprzedawać za g...

Czytaj dalej
omnichannel ilustracja

Integracja sklepu e-commerce z marketplace’ami – klucz do sukcesu sprzedaży omnichannel

Sprzedaż na marketplace

Handel internetowy dynamicznie rośnie – według danych Statista, globalna sprzedaż e-commerce osiągnęła wartość 5,8 biliona dola...

Czytaj dalej
Lokalizacja sklepu

Dlaczego lokalizacja sklepu to nie tylko tłumaczenie? O różnicach, które kosztują konwersję

Sprzedaż przez własny sklep

Kiedy firma decyduje się na wejście na nowy rynek, jednym z pierwszych kroków jest zazwyczaj tłumaczenie strony internetowej. J...

Czytaj dalej
omnichannel ilustracja

Integracja sklepu e-commerce z marketplace’ami – klucz do sukcesu sprzedaży omnichannel

Sprzedaż na marketplace

Handel internetowy dynamicznie rośnie – według danych Statista, globalna sprzedaż e-commerce osiągnęła wartość 5,8 biliona dola...

Czytaj dalej

Automatyzacja sprzedaży w e-commerce – jak umiejętnie z niej korzystać?

Sprzedaż przez własny sklep

Branża e-commerce swój sukces od samego początku opiera o innowacje technologiczne. Chociaż nie każde z nowych rozwiązań, jakie...

Czytaj dalej

Czym powinna charakteryzować się efektywna platforma e-commerce w ekspansji zagranicznej?

Sprzedaż przez własny sklep

Ekspansja zagraniczna to ambitny krok dla każdego e-commerce, jednak niesie też ze sobą wiele korzyści. Otwiera bowiem drzwi do...

Czytaj dalej

Mobilna wersja sklepu internetowego – jak rozwinąć, aby nie stracić zagranicznych klientów?

Sprzedaż przez własny sklep

W erze cyfrowej rewolucji mobilność stała się kluczowym czynnikiem determinującym sukces w e-commerce. Wraz z dynamicznym rozwo...

Czytaj dalej

Migracja sklepu internetowego – co powinieneś o niej wiedzieć?

Sprzedaż przez własny sklep

W dynamicznym świecie e-commerce ciągłe dostosowywanie się do zmieniających się trendów, technologii i oczekiwań klientów jest ...

Czytaj dalej
Zalando dostawa kurierzy

Logistyka Zalando – jakich zagranicznych kurierów preferuje platforma

Logistyka

Zalando przykłada ogromną wagę do jakości obsługi logistycznej, dlatego współpracuje wyłącznie z firmami kurierskimi, które spe...

Czytaj dalej
Zalando paczki fulfillment

Modele fulfillment na Zalando – wybierz odpowiedni model logistyczny

Logistyka

Sprzedaż na Zalando to duża szansa na rozwój i dotarcie do szerokiego grona klientów. Jednak wiąże się także z konkretnymi wyma...

Czytaj dalej
Hiszpania logistyka

Wysyłka i obsługa zwrotów w Hiszpanii: który operator da Ci przewagę?

Logistyka

Hiszpania to logistycznie wymagający rynek – łączy gęsto zaludnione metropolie z trudno dostępnymi regionami wiejskimi i wyspia...

Czytaj dalej
Emag logistyka

Dostawa zamówień z eMAG za granicą – oczekiwania konsumentów, jaki model logistyki wybrać?

Sprzedaż na marketplace

Platforma eMAG, jako jeden z wiodących marketplace'ów w Europie Środkowo-Wschodniej, oferuje sprzedawcom ogromne możliwości eks...

Czytaj dalej

Poznaj trendy i procesy dostaw przesyłek zagranicznych na przykładzie trzech rynków: Włoch, Węgier i Francji

Logistyka

Ekspansja e-commerce na rynki zagraniczne to atrakcyjna perspektywa dla wielu firm ale zrozumienie lokalnych trendów i specyfi...

Czytaj dalej

Cena i jakość – 5 najważniejszych pytań o logistykę transgraniczną dla e-commerce

Logistyka

Sprzedaż za granicę to naturalny sposób rozwoju e-sklepu. Handel krajowy prędzej czy później osiąga swoje limity, a rynek międz...

Czytaj dalej
VAT B2B

VAT w transakcjach B2B cross-border– najważniejsze zasady

Zarządzanie finansami

Ekspansja sprzedażowa na rynki zagraniczne w ramach Unii Europejskiej to ogromna szansa dla firm, ale również obowiązki – szcze...

Czytaj dalej

Jakie ulgi podatkowe są dostępne dla przedsiębiorców z branży e-commerce?

Zarządzanie finansami

E-commerce rozwija się od wielu lat, a przedsiębiorcy szukają co raz to nowszych produktów i technologii, które pozwolą znaleźć...

Czytaj dalej

Jak wdrożyć proces rozliczeń transakcji zagranicznych w sklepie internetowym?

Zarządzanie finansami

Klienci porzucają nawet 70 proc. koszyków podczas zakupów online, m.in. z powodu braku dostępu do ulubionego sposobu płatności....

Czytaj dalej
rozliczenia na marketplace

Jak zoptymalizować proces rozliczeń transakcji międzynarodowych na platformach marketplace?

Zarządzanie finansami

Małe i średnie firmy z sektora e-commerce, które zaczynają sprzedawać za granicą, zwykle decydują się na współpracę z dużym pod...

Czytaj dalej

Jak rozliczyć podatek VAT w sprzedaży dropshipping

Zarządzanie finansami

Dropshipping to termin, który w ostatnich latach zyskał niemały rozgłos i pozwolił on wielu przedsiębiorcom wejść w świat e-com...

Czytaj dalej

Zarządzanie ryzykiem walutowym e-eksportera – na co zwrócić uwagę?

Zarządzanie finansami

Planowanie zysków ze sprzedaży nastawione na korzystne zmiany kursu złotego jest czystą spekulacją. Niestety w zderzeniu z nieo...

Czytaj dalej

Jak wykorzystać optymalizację digital shelf, aby ocenić potencjał ekspansji zagranicznej w e-commerce?

Marketing

Ekspansja zagraniczna to kuszący, ale i ryzykowny krok dla każdego przedsiębiorstwa e-commerce. W transgranicznej działalności ...

Czytaj dalej

Jak zaplanować akcję promocyjną w sklepie internetowym dla zagranicznych klientów?

Marketing

Planowanie promocji w sklepie internetowym to ważny element strategii sprzedaży, szczególnie gdy firma chce wejść na zagraniczn...

Czytaj dalej

Influencer Marketing w E-Commerce: Klucz do Sukcesu na Rynkach Zagranicznych 

Marketing

W dzisiejszym, rozwijającym się świecie e-commerce, marki coraz częściej poszukują innowacyjnych metod dotarcia do klientów na ...

Czytaj dalej

Dlaczego wizualne przedstawienie produktu w e-commerce powinno być wysoko na liście priorytetów?

Marketing

W świecie e-commerce, gdzie klienci nie mogą fizycznie dotknąć produktu przed zakupem, wizualna prezentacja staje się kluczowym...

Czytaj dalej

Wizytówka Google My Business znaczącym wsparciem w rozwoju e-commerce za granicą

Marketing

W erze globalizacji i cyfryzacji możliwości ekspansji biznesu są niemal nieograniczone. Jednak, aby skutecznie konkurować na mi...

Czytaj dalej

Posiadanie bloga firmy kluczem dotarcia do międzynarodowego klienta

Marketing

W erze globalizacji, gdzie digitalizacja biznesu staje się standardem, posiadanie bloga firmowego przekształca się z opcji w ko...

Czytaj dalej