Jak zacząć?

Przedstawiamy przewodnik po siedmiu najważniejszych etapach przygotowania firmy do zagranicznej sprzedaży w e-commerce. Stale aktualizujemy go o nowe artykuły. Wykorzystaj naszą bazę wiedzy, aby stworzyć pierwszą strategię sprzedaży i plan marketingowy oraz przygotować najlepsze procesy: logistyki, rozliczeń płatności transgranicznych i inne.

Audyt gotowości do e-eksportu

Wykonaj bezpłatny test sprawdzający gotowość Twojej firmy do internetowego eksportu.

Kod HS – czym jest, jak go znaleźć i czy „przydaje się” w sprzedaży e-commerce za granicę

Przygotowanie

Kod HS to nie tylko kolejny biurokratyczny obowiązek. Dla firm działających w świecie e-commerce może on stać się kluczowym elementem strategii biznesowej. Skuteczne wykorzystanie tego międzynarodo...

Reguły Incoterms® – co powinieneś wiedzieć jako sprzedawca e-commerce

Przygotowanie

Handel międzynarodowy od wieków stanowi istotny filar globalnej gospodarki. Era globalizacji i zaawansowanych technologii umożliwiła rozwój tego sektora na niespotykaną dotąd skalę. Jednym z kluczo...

Budowanie przewagi konkurencyjnej w niemieckim e-commerce krok po kroku

Przygotowanie

Dla polskich sprzedawców, którzy chcą wejść na niemieci rynek e-commerce, kluczowe jest zrozumienie dynamiki konkurencji i znalezienie sposobów na wyróżnienie się. W tym artykule omówimy, jak przep...

Rejestracja w niemieckim systemie LUCID krok po kroku

Przygotowanie

Rozszerzenie działalności sprzedażowej przedsiębiorcy wiąże się z licznymi formalnościami i obowiązkami. Jednym z kluczowych kroków, które muszą podjąć polscy przedsiębiorcy dostarczający towary na...

Jak dostosować ofertę do klienta na rynku niemieckim? Różnice kulturowe i konsumenckie

Przygotowanie

Niemiecki rynek e-commerce jest jednym z najbardziej rozwiniętych w Europie. Platformy takie jak Amazon.de, Ebay.de i Kaufland.de oferują ogromne możliwości. Ale jak zacząć sprzedawać na niemieckic...

Cross-border do Czech w praktyce. 5 rzeczy, które warto wiedzieć przed rozpoczęciem sprzedaży

Przygotowanie

Dzięki handlowi transgranicznemu znaczenie pojęcia "rynek lokalny" systematycznie się poszerza. Wprost proporcjonalnie do zacierania się różnicy między paczkami krajowymi, a adresowanymi za granicę...

Cross-border w krajach adriatyckich – atrakcyjne rynki dla polskiego e-commerce

Strategia

Rynki adriatyckie, które do niedawna traktowane były przez polskie e-commerce’y po macoszemu, zyskały na atrakcyjności, tak jak Czechy czy Słowacja jeszcze kilka lat temu. Kraje te nie tylko zachwy...

Niemcy jako świetny kierunek eksportowy dla polskich przedsiębiorców

Strategia

Polskie przedsiębiorstwa prowadzą wymianę handlową niemalże z każdym krajem Unii Europejskiej, natomiast to Niemcy są naszym najważniejszym partnerem. Państwo to należy do najbardziej rozwiniętych ...

Dynamic pricing w praktyce – jak automatycznie zarządzać cenami w cross-border?

Strategia

W poprzednim artykule omówiliśmy dość szeroko podstawy dynamic pricingu - czym jest i jakie korzyści może przynieść w ecommerce, niezależnie od tego, czy sprzedajesz lokalnie, czy planujesz wejsć n...

Czym są dynamiczne ceny i jak mogą Ci pomóc w sprzedaży zagranicznej?

Strategia

Wejście na nowe rynki wiąże się z wieloma wyzwaniami. Od wyboru odpowiedniego kanału sprzedaży, przez wybór produktów, po lokalizację oferty. Równie istotnym czynnikiem, wpływającym na powodzenie n...

Jak ustalać ceny planując ekspansję zagraniczną?

Strategia

Jednym z kluczowych aspektów sprzedaży międzynarodowej w e-commerce jest odpowiednie ustalenie cen produktów. Wejście na nowe rynki oznacza konieczność uwzględnienia różnych czynników, takich jak k...

KROK PO KROKU: Jak przygotować strategię rozpoczęcia e-eksportu

Strategia

Wprowadzenie produktów do zagranicznego obiegu poprzez kanały e-commerce jest dużym wyzwaniem, niezależnie od posiadanego doświadczenia w handlu internetowym. Zagraniczne rynki mają przed nami wiel...

Ekspansja zagraniczna: Jak uniknąć typowych błędów w sprzedaży międzynarodowej

Sprzedaż przez własny sklep

Cyfryzacja i wciąż rosnące znaczenie technologii sprawiają, że granice geograficzne i biznesowe pomiędzy państwami się zacierają. Wzrostowi e-handlu sprzyjają również działania Unii Europejskiej na...

Kryteria dostosowania strony internetowej do sprzedaży w UK – Twoja checklista!

Sprzedaż przez własny sklep

Marzysz o rozpoczęciu sprzedaży w Wielkiej Brytanii? Według International Trade Administration spośród trzech najpopularniejszych sektorów wyróżniamy tutaj m.in. modę, elektronikę i zabawki. Zanim ...

Lokalna obsługa klienta, czyli jeden z najważniejszy elementów w ekspansji zagranicznej

Sprzedaż przez własny sklep

Aby odnieść sukces w handlu międzynarodowym, musisz zabłysnąć na wielu obszarach. Wymaga to posiadania rodzimej kadry, zrozumienia kulturowego i wiedzy lokalnych specjalistów e-commerce.

Shopify – wszystko o platformie e-commerce dla ekspansji zagranicznej

Sprzedaż przez własny sklep

Shopify to znana platforma e-commerce, która umożliwia przedsiębiorcom tworzenie sklepów internetowych i zarządzanie nimi. Platforma działa w oparciu o rozwiązanie SaaS (Software as a Service), na ...

Sprzedaż przez własny sklep internetowy – czy zawsze lepsza od marketplace’u?

Sprzedaż przez własny sklep

Otwarcie własnego sklepu jest atrakcyjną opcją biznesową dla wielu przedsiębiorców. Zanim podejmiesz decyzję, czy warto inwestować we własny e-sklep, kluczowe jest dokładne zrozumienie zarówno korz...

Jak skutecznie obsłużyć zagranicznego klienta? Praktyczne wskazówki dla e-commerce

Sprzedaż przez własny sklep

Obsługa klienta jest kluczowym elementem sukcesu w sprzedaży. Zapewnienie jej na satysfakcjonującym poziomie dla klientów lokalnych jest już sporym wyzwaniem dla przedsiębiorcy, a kiedy decyduje si...

Jak z powodzeniem wkroczyć na brytyjski rynek marketplace?

Sprzedaż na marketplace

Wielka Brytania, jako jeden z najważniejszych rynków e-commerce, stanowi atrakcyjną przestrzeń dla przedsiębiorców dążących do rozszerzenia swojej obecności online. Jednak kluczem do sukcesu przed ...

Na czym polega sprzedaż na eBay i jak ją zacząć?

Sprzedaż na marketplace

eBay to drugi najpopularniejszy marketplace na świecie. Jak wykorzystać jego zasięg i zacząć sprzedawać międzynarodowo? O co zadbać już na początku i jak rozwijać się dalej? Podpowiadamy, na co zwr...

Jak gromadzenie i analizowanie informacji wpływają na sukces sprzedaży na Amazon

Sprzedaż na marketplace

Gromadzenie i analizowanie danych odgrywają bardzo ważną rolę w sukcesie każdego biznesu, zwłaszcza na konkurencyjnych platformach e-commerce, takich jak Amazon. Ze względu na intensywną konkurencj...

Krótki przewodnik po najpopularniejszych marketplace’ach w Wielkiej Brytanii

Sprzedaż na marketplace

Wielka Brytania jest jednym z największych rynków e-commerce na Świecie[1]   zajmując trzecie miejsce na podium w światowym rankingu. Jest ona nie tylko atrakcyjnym rynkiem e-commerce, ale także st...

Allegro.cz – wszystko, co warto wiedzieć o Allegro w Czechach na start

Sprzedaż na marketplace

Allegro to marketplace, którego chyba nikomu w Polsce nie trzeba przedstawiać. Lider krajowego rynku e-commerce w maju ubiegłego roku poszerzył swoją działalność o Czechy. Jak zacząć sprzedawać na ...

eMag: jak zostać potentatem tej platformy?

Sprzedaż na marketplace

Jak mówi stare przysłowie, lepsze deko handlu niż kilo roboty. Czy te słowa można odnieść do sprzedaży na platformie eMag? Czy dobra sprzedaż na tym marketplace będzie kosztowała „kilo roboty”? Jak...

Ograniczenia w przesyłkach zagranicznych – czego nie wysyłać i jakie dokumenty przygotować?

Logistyka

Jeśli zarządzasz sklepem internetowym i planujesz sprzedaż na nowym rynku zagranicznym, nie możesz pominąć istotnej kwestii związanej z logistyką, czyli obostrzeń dotyczących transportu drogowego. ...

5 kroków przygotowania skutecznej logistyki na Ukrainę

Logistyka

Wejście na ukraiński rynek e-commerce w obliczu aktualnych wydarzeń może wydawać się ryzykowne, ale niesie ze sobą ogromne możliwości. Kluczem do sukcesu jest zrozumienie zarówno lokalnych uwarunko...

Kiedy cena gra rolę – jak operatorzy logistyki kształtują ceny paczek w cross-border

Logistyka

Prowadząc sklep internetowy wiesz dobrze, że każdy towar ma swoją cenę, poniżej której jego sprzedaż jest nieopłacalna. Dlatego konkurowanie ceną ma swoje granice. Nawet w czasie promocji obniżka m...

Jak zbudować ekosklep w 2024? Ekologistyka krok po kroku

Logistyka

Ekologia staje się coraz ważniejsza w branży e-commerce, a oczekiwania konsumentów w tym zakresie stale rosną. Według Nielsena aż 73% kupujących jest w stanie zmienić swoje przyzwyczajenia zakupowe...

Jak skutecznie obsługiwać zwroty międzynarodowe? Wyzwania i rozwiązania

Logistyka

Zwroty w handlu elektronicznym stanowią istotne wyzwanie dla przedsiębiorców, które niekiedy może spędzać sen z powiek. Nie można ich jednak uznawać za całkowicie negatywne zjawisko. Kluczowym elem...

Integracja platformy e-commerce z systemem WMS. Czy warto wdrożyć to rozwiązanie w swojej firmie?

Logistyka

Integracja systemu WMS z platformą e-commerce usprawnia proces pakowania zamówień w sklepie internetowym, umożliwiając pracownikom magazynu bardziej efektywne wykorzystanie potencjału systemu WMS. ...

Jak wdrożyć proces rozliczeń transakcji zagranicznych w sklepie internetowym?

Zarządzanie finansami

Klienci porzucają nawet 70 proc. koszyków podczas zakupów online, m.in. z powodu braku dostępu do ulubionego sposobu płatności. Dostosowując metody transakcji do rynku sprzedaży, pamiętaj jednak, b...

Jak zoptymalizować proces rozliczeń transakcji międzynarodowych na platformach marketplace?

Zarządzanie finansami

Małe i średnie firmy z sektora e-commerce, które zaczynają sprzedawać za granicą, zwykle decydują się na współpracę z dużym podmiotem marketplace, np. z Amazonem. Z jednej strony znacznie poszerza ...

Jak rozliczyć podatek VAT w sprzedaży dropshipping

Zarządzanie finansami

Dropshipping to termin, który w ostatnich latach zyskał niemały rozgłos i pozwolił on wielu przedsiębiorcom wejść w świat e-commerce. Stało się tak za sprawą faktu, że ten model biznesowy pozwala n...

Zarządzanie ryzykiem walutowym e-eksportera – na co zwrócić uwagę?

Zarządzanie finansami

Planowanie zysków ze sprzedaży nastawione na korzystne zmiany kursu złotego jest czystą spekulacją. Niestety w zderzeniu z nieoczekiwaną zmianą kursów walut znacznie zmniejsza to zyski, a nierzadko...

Dlaczego spread walutowy jest istotny w sprzedaży cross-border i jak bezpiecznie rozliczać zagraniczne transakcje?

Zarządzanie finansami

Warto mieć kontrolę nad wszystkimi kosztami, które mogą obniżać marże z transakcji zagranicznych. Jednym z kluczowych jest spread walutowy – na pierwszy rzut oka niewidoczny, a jednak niezwykle ist...

Jak skutecznie zarządzać płynnością finansową podczas ekspansji zagranicznej?

Zarządzanie finansami

Cash is king – powiedzenie rozpowszechnione w biznesie jest szczególnie prawdziwe w przypadku firm prowadzących handel w modelu cross-border e-commerce. Właściwe zarządzanie płynnością finansową (c...

Jak tworzyć rich content na potrzeby kart produktowych w e-commerce

Marketing

Z naszego poprzedniego artykułu dowiedziałeś się, dlaczego warto wdrażać wzbogacone treściowo karty produktowe do sprzedaży online oraz że jest to istotny element, który wspiera kształtowanie wizer...

Opisy produktów w e-sklepie: własne czy od producenta?

Marketing

Opisy produktów odgrywają kluczową rolę w powodzeniu procesu sprzedażowego w e-sklepie. Gdy klienci przeglądają asortyment sklepów internetowych to właśnie opisy są jednym z głównych czynników, któ...

Kampanie reklamowe Amazon Ads – co warto o nich wiedzieć?

Marketing

Promowanie marki za granicą to nie lada wyzwanie. Trudnością jest nie tylko dostosowanie oferty do odmiennych potrzeb odbiorców, ale też wybór kanału, który pozwoli firmie uzyskać satysfakcjonujące...

Karty produktowe – dlaczego są istotnym narzędziem w sprzedaży online?

Marketing

Czy "rich content" sprzedaje? Wielu sceptyków odpowie, że odpowiednio duży budżet reklamowy przekłada się na mierzalny ruch i jest najlepszym sposobem na podniesienie sprzedaży. Jednak w przypadku ...

Transkreacja contentu dla sklepu internetowego – jak ją skutecznie przeprowadzić?

Marketing

Przygotowanie treści dla e-sklepu, który rozszerza swoją działalność o rynki zagraniczne, to spore wyzwanie. Obecnie nie wystarczy już tłumaczenie na język kraju docelowego. Aby dotrzeć do klienta,...

Jak stworzyć i zoptymalizować zagraniczną kampanię PPC?

Marketing

Reklamy PPC to jeden z najczęściej wybieranych sposobów promowania marki w Internecie. Ich kluczową zaletą jest duża uniwersalność zastosowania, gdyż kampanię możesz wdrożyć zarówno w swoim kraju, ...