Jak zacząć?

Przedstawiamy przewodnik po siedmiu najważniejszych etapach przygotowania firmy do zagranicznej sprzedaży w e-commerce. Stale aktualizujemy go o nowe artykuły. Wykorzystaj naszą bazę wiedzy, aby stworzyć pierwszą strategię sprzedaży i plan marketingowy oraz przygotować najlepsze procesy: logistyki, rozliczeń płatności transgranicznych i inne.

Audyt gotowości do e-eksportu

Wykonaj bezpłatny test sprawdzający gotowość Twojej firmy do internetowego eksportu.

Analiza rynku – ważny fundament w strategii ekspansji

Przygotowanie

Analiza rynku to proces zbierania, porządkowania i analizowania informacji o rynku docelowym. Ma na celu zrozumienie potrzeb i zachowań potencjalnych klientów, a także identyfikację szans i zagroże...

Jak dobrze wypozycjonować markę na nowym rynku (cz.2)

Marketing

W pierwszej części tego artykułu powiedzieliśmy o korzyściach, jakie daje nam wdrożenie stron produktowych typu Rich Content w sklepach online podczas wejścia na nowe rynki. Do takich korzyści może...

Kod HS – czym jest, jak go znaleźć i czy „przydaje się” w sprzedaży e-commerce za granicę

Przygotowanie

Kod HS to nie tylko kolejny biurokratyczny obowiązek. Dla firm działających w świecie e-commerce może on stać się kluczowym elementem strategii biznesowej. Skuteczne wykorzystanie tego międzynarodo...

Reguły Incoterms® – co powinieneś wiedzieć jako sprzedawca e-commerce

Przygotowanie

Handel międzynarodowy od wieków stanowi istotny filar globalnej gospodarki. Era globalizacji i zaawansowanych technologii umożliwiła rozwój tego sektora na niespotykaną dotąd skalę. Jednym z kluczo...

Budowanie przewagi konkurencyjnej w niemieckim e-commerce krok po kroku

Przygotowanie

Dla polskich sprzedawców, którzy chcą wejść na niemieci rynek e-commerce, kluczowe jest zrozumienie dynamiki konkurencji i znalezienie sposobów na wyróżnienie się. W tym artykule omówimy, jak przep...

Rejestracja w niemieckim systemie LUCID krok po kroku

Przygotowanie

Rozszerzenie działalności sprzedażowej przedsiębiorcy wiąże się z licznymi formalnościami i obowiązkami. Jednym z kluczowych kroków, które muszą podjąć polscy przedsiębiorcy dostarczający towary na...

Analiza rynku – ważny fundament w strategii ekspansji

Przygotowanie

Analiza rynku to proces zbierania, porządkowania i analizowania informacji o rynku docelowym. Ma na celu zrozumienie potrzeb i zachowań potencjalnych klientów, a także identyfikację szans i zagroże...

Cross-border w krajach adriatyckich – atrakcyjne rynki dla polskiego e-commerce

Strategia

Rynki adriatyckie, które do niedawna traktowane były przez polskie e-commerce’y po macoszemu, zyskały na atrakcyjności, tak jak Czechy czy Słowacja jeszcze kilka lat temu. Kraje te nie tylko zachwy...

Niemcy jako świetny kierunek eksportowy dla polskich przedsiębiorców

Strategia

Polskie przedsiębiorstwa prowadzą wymianę handlową niemalże z każdym krajem Unii Europejskiej, natomiast to Niemcy są naszym najważniejszym partnerem. Państwo to należy do najbardziej rozwiniętych ...

Dynamic pricing w praktyce – jak automatycznie zarządzać cenami w cross-border?

Strategia

W poprzednim artykule omówiliśmy dość szeroko podstawy dynamic pricingu - czym jest i jakie korzyści może przynieść w ecommerce, niezależnie od tego, czy sprzedajesz lokalnie, czy planujesz wejsć n...

Czym są dynamiczne ceny i jak mogą Ci pomóc w sprzedaży zagranicznej?

Strategia

Wejście na nowe rynki wiąże się z wieloma wyzwaniami. Od wyboru odpowiedniego kanału sprzedaży, przez wybór produktów, po lokalizację oferty. Równie istotnym czynnikiem, wpływającym na powodzenie n...

Jak ustalać ceny planując ekspansję zagraniczną?

Strategia

Jednym z kluczowych aspektów sprzedaży międzynarodowej w e-commerce jest odpowiednie ustalenie cen produktów. Wejście na nowe rynki oznacza konieczność uwzględnienia różnych czynników, takich jak k...

Migracja sklepu internetowego – co powinieneś o niej wiedzieć?

Sprzedaż przez własny sklep

W dynamicznym świecie e-commerce ciągłe dostosowywanie się do zmieniających się trendów, technologii i oczekiwań klientów jest kluczowym elementem sukcesu. Zdarza się jednak, że przejście na wyższy...

Ekspansja zagraniczna: Jak uniknąć typowych błędów w sprzedaży międzynarodowej

Sprzedaż przez własny sklep

Cyfryzacja i wciąż rosnące znaczenie technologii sprawiają, że granice geograficzne i biznesowe pomiędzy państwami się zacierają. Wzrostowi e-handlu sprzyjają również działania Unii Europejskiej na...

Kryteria dostosowania strony internetowej do sprzedaży w UK – Twoja checklista!

Sprzedaż przez własny sklep

Marzysz o rozpoczęciu sprzedaży w Wielkiej Brytanii? Według International Trade Administration spośród trzech najpopularniejszych sektorów wyróżniamy tutaj m.in. modę, elektronikę i zabawki. Zanim ...

Lokalna obsługa klienta, czyli jeden z najważniejszy elementów w ekspansji zagranicznej

Sprzedaż przez własny sklep

Aby odnieść sukces w handlu międzynarodowym, musisz zabłysnąć na wielu obszarach. Wymaga to posiadania rodzimej kadry, zrozumienia kulturowego i wiedzy lokalnych specjalistów e-commerce.

Shopify – wszystko o platformie e-commerce dla ekspansji zagranicznej

Sprzedaż przez własny sklep

Shopify to znana platforma e-commerce, która umożliwia przedsiębiorcom tworzenie sklepów internetowych i zarządzanie nimi. Platforma działa w oparciu o rozwiązanie SaaS (Software as a Service), na ...

Sprzedaż przez własny sklep internetowy – czy zawsze lepsza od marketplace’u?

Sprzedaż przez własny sklep

Otwarcie własnego sklepu jest atrakcyjną opcją biznesową dla wielu przedsiębiorców. Zanim podejmiesz decyzję, czy warto inwestować we własny e-sklep, kluczowe jest dokładne zrozumienie zarówno korz...

Alibaba.com – Twój start na globalnym rynku B2B

Sprzedaż na marketplace

Alibaba to największa międzynarodowa platforma handlu B2B, oferująca szerokie możliwości właścicielom firm, którzy chcą rozwijać swój biznes i docierać na zagraniczne rynki. Jej popularność dowodzą...

Big Bang, czyli Wielki Wybuch – poznaj słoweński marketplace z potencjałem

Sprzedaż na marketplace

Tytułowy marketplace Big Bang zwraca uwagę swoją chwytliwą nazwą, którą Tłumacz Google na polski tłumaczy jako wielki wybuch. Na szczęście platforma nie ma nic wspólnego z materiałami wybuchowymi, ...

Rozpocznij sprzedaż na Allegro.cz! Jak reklamować się na czeskim rynku?

Marketing

Wejście Allegro na czeski rynek otworzyło nowe możliwości dla polskich sprzedawców. Działając na allegro.cz masz szansę pozyskać zupełnie nowych klientów i znacząco zwiększyć swoją sprzedaż.

Kampanie PPC w handlu transgranicznym: przewodnik po platformach marketplace

Marketing

Sukces w handlu transgranicznym często wymaga uruchomienia płatnych kampanii reklamowych. Przyjrzyj się zatem, jakie formy reklamy PPC oferuje sprzedawcom Amazon, Allegro,  eMAG i Kaufland Global M...

Jak z powodzeniem wkroczyć na brytyjski rynek marketplace?

Sprzedaż na marketplace

Wielka Brytania, jako jeden z najważniejszych rynków e-commerce, stanowi atrakcyjną przestrzeń dla przedsiębiorców dążących do rozszerzenia swojej obecności online. Jednak kluczem do sukcesu przed ...

Na czym polega sprzedaż na eBay i jak ją zacząć?

Sprzedaż na marketplace

eBay to drugi najpopularniejszy marketplace na świecie. Jak wykorzystać jego zasięg i zacząć sprzedawać międzynarodowo? O co zadbać już na początku i jak rozwijać się dalej? Podpowiadamy, na co zwr...

Ostatni kilometr w logistyce cross-border e-commerce. Wszystko o finalnej drodze w łańcuchu dostaw

Logistyka

Logistyka międzynarodowa stanowi niemałe wyzwanie dla przedsiębiorców e-commerce działających na rynku europejskim. Jednak to właśnie ostatni etap, z angielskiego last mile jest jednym z najbardzie...

Fulfillment czy własny magazyn – kluczowa decyzja w e-commerce

Logistyka

Jednym z najpoważniejszych dylematów w biznesie e-commerce jest wybór efektywnego modelu logistycznego. Trzeba podjąć decyzję: czy zainwestować we własny magazyn czy skorzystać z usług fulfillmentu...

Ograniczenia w przesyłkach zagranicznych – czego nie wysyłać i jakie dokumenty przygotować?

Logistyka

Jeśli zarządzasz sklepem internetowym i planujesz sprzedaż na nowym rynku zagranicznym, nie możesz pominąć istotnej kwestii związanej z logistyką, czyli obostrzeń dotyczących transportu drogowego. ...

5 kroków przygotowania skutecznej logistyki na Ukrainę

Logistyka

Wejście na ukraiński rynek e-commerce w obliczu aktualnych wydarzeń może wydawać się ryzykowne, ale niesie ze sobą ogromne możliwości. Kluczem do sukcesu jest zrozumienie zarówno lokalnych uwarunko...

Kiedy cena gra rolę – jak operatorzy logistyki kształtują ceny paczek w cross-border

Logistyka

Prowadząc sklep internetowy wiesz dobrze, że każdy towar ma swoją cenę, poniżej której jego sprzedaż jest nieopłacalna. Dlatego konkurowanie ceną ma swoje granice. Nawet w czasie promocji obniżka m...

Jak zbudować ekosklep w 2024? Ekologistyka krok po kroku

Logistyka

Ekologia staje się coraz ważniejsza w branży e-commerce, a oczekiwania konsumentów w tym zakresie stale rosną. Według Nielsena aż 73% kupujących jest w stanie zmienić swoje przyzwyczajenia zakupowe...

Jak wdrożyć proces rozliczeń transakcji zagranicznych w sklepie internetowym?

Zarządzanie finansami

Klienci porzucają nawet 70 proc. koszyków podczas zakupów online, m.in. z powodu braku dostępu do ulubionego sposobu płatności. Dostosowując metody transakcji do rynku sprzedaży, pamiętaj jednak, b...

Jak zoptymalizować proces rozliczeń transakcji międzynarodowych na platformach marketplace?

Zarządzanie finansami

Małe i średnie firmy z sektora e-commerce, które zaczynają sprzedawać za granicą, zwykle decydują się na współpracę z dużym podmiotem marketplace, np. z Amazonem. Z jednej strony znacznie poszerza ...

Jak rozliczyć podatek VAT w sprzedaży dropshipping

Zarządzanie finansami

Dropshipping to termin, który w ostatnich latach zyskał niemały rozgłos i pozwolił on wielu przedsiębiorcom wejść w świat e-commerce. Stało się tak za sprawą faktu, że ten model biznesowy pozwala n...

Zarządzanie ryzykiem walutowym e-eksportera – na co zwrócić uwagę?

Zarządzanie finansami

Planowanie zysków ze sprzedaży nastawione na korzystne zmiany kursu złotego jest czystą spekulacją. Niestety w zderzeniu z nieoczekiwaną zmianą kursów walut znacznie zmniejsza to zyski, a nierzadko...

Dlaczego spread walutowy jest istotny w sprzedaży cross-border i jak bezpiecznie rozliczać zagraniczne transakcje?

Zarządzanie finansami

Warto mieć kontrolę nad wszystkimi kosztami, które mogą obniżać marże z transakcji zagranicznych. Jednym z kluczowych jest spread walutowy – na pierwszy rzut oka niewidoczny, a jednak niezwykle ist...

Jak skutecznie zarządzać płynnością finansową podczas ekspansji zagranicznej?

Zarządzanie finansami

Cash is king – powiedzenie rozpowszechnione w biznesie jest szczególnie prawdziwe w przypadku firm prowadzących handel w modelu cross-border e-commerce. Właściwe zarządzanie płynnością finansową (c...

Jak przygotować firmę do sprzedaży na rynkach DACH? Najważniejsze statystyki!

Marketing

Rynek DACH, w skład którego wchodzi Austria, Niemcy i Szwajcaria zrzesza ponad 94 milionów użytkowników Internetu. Połowa z nich (47 milionów) regularnie robi zakupy poprzez social media (głównie p...

Jak dobrze wypozycjonować markę na nowym rynku (cz.2)

Marketing

W pierwszej części tego artykułu powiedzieliśmy o korzyściach, jakie daje nam wdrożenie stron produktowych typu Rich Content w sklepach online podczas wejścia na nowe rynki. Do takich korzyści może...

Jak dobrze wypozycjonować markę na nowym rynku (cz.1)

Marketing

Z tego artykułu dowiesz się, jakie wyzwania czekają na markę na nowym rynku zbytu, jak wykorzystać strony produktowe zdobywając pozycję rynkową w nowym otoczeniu, a także jakie benefity krótkotermi...

Rozpocznij sprzedaż na Allegro.cz! Jak reklamować się na czeskim rynku?

Marketing

Wejście Allegro na czeski rynek otworzyło nowe możliwości dla polskich sprzedawców. Działając na allegro.cz masz szansę pozyskać zupełnie nowych klientów i znacząco zwiększyć swoją sprzedaż.

Kampanie PPC w handlu transgranicznym: przewodnik po platformach marketplace

Marketing

Sukces w handlu transgranicznym często wymaga uruchomienia płatnych kampanii reklamowych. Przyjrzyj się zatem, jakie formy reklamy PPC oferuje sprzedawcom Amazon, Allegro,  eMAG i Kaufland Global M...

Microsoft Advertising — czym jest i czy warto go wykorzystać w sprzedaży międzynarodowej?

Marketing

Dzięki narzędziom takim jak Microsoft Ads masz szansę zaprezentować swoje produkty tam, gdzie nie docierają inne systemy. Ale dlaczego warto postawić na tę platformę? Microsoft Advertising kryje ki...