Jak zacząć

Przedstawiamy przewodnik po przygotowaniach do rozpoczęcia zagranicznej sprzedaży w e-commerce. Stale aktualizujemy go o artykuły i poradniki w ramach sześciu głównych sekcji tematycznych - najważniejszych z perspektywy osiągnięcia gotowości do internetowego eksportu.

Dowiedz się, jak przygotować swoją firmę do e-eksportu i jak opracować pierwszą strategię sprzedaży za granicą. Rozpocznij sprzedaż do zagranicznych klientów w ramach własnego sklepu internetowego bądź z wykorzystaniem platform marketplace, korzystając z naszych wskazówek. Wykorzystaj naszą bazę wiedzy, aby ustalić najlepsze procesy logistyki, rozliczeń płatności transgranicznych oraz stworzyć pierwszy plan marketingowy.

Audyt gotowości do e-eksportu

Wykonaj bezpłatny test sprawdzający gotowość firmy do internetowego eksportu. Sprawdź poziom przygotowania swojej firmy w dowolnym momencie.

Rejestracja w niemieckim systemie LUCID krok po kroku

Przygotowanie

Rozszerzenie działalności sprzedażowej przedsiębiorcy wiąże się z licznymi formalnościami i obowiązkami. Jednym z kluczowych kroków, które muszą podjąć polscy przedsiębiorcy dostarczający towary na...

Jak dostosować ofertę do klienta na rynku niemieckim? Różnice kulturowe i konsumenckie

Przygotowanie

Niemiecki rynek e-commerce jest jednym z najbardziej rozwiniętych w Europie. Platformy takie jak Amazon.de, Ebay.de i Kaufland.de oferują ogromne możliwości. Ale jak zacząć sprzedawać na niemieckic...

Cross-border do Czech w praktyce. 5 rzeczy, które warto wiedzieć przed rozpoczęciem sprzedaży

Przygotowanie

Dzięki handlowi transgranicznemu znaczenie pojęcia "rynek lokalny" systematycznie się poszerza. Wprost proporcjonalnie do zacierania się różnicy między paczkami krajowymi, a adresowanymi za granicę...

Przygotowanie do ekspansji w krajach bałtyckich w 6 krokach

Przygotowanie

Litwa, Łotwa i Estonia to rozwijające się gospodarki, które aspirują do roli regionalnych e-hubów. Razem mają ponad 6 milionów mieszkańców, z których 70% to ludność miejska, a 80% to użytkownicy In...

Jak przygotować firmę do wyjścia ze sprzedażą do zagranicznego e-commerce

Przygotowanie

Czy do rozpoczęcia sprzedaży kierowanej do zagranicznych konsumentów potrzebne jest, aby firma miała zagraniczną siedzibę? Czy ktoś z moich pracowników musi być na miejscu, aby to przedsięwzięcie s...

5 kluczowych pytań, zanim zaczniesz eksportować swoje produkty w e-commerce

Przygotowanie

Przygotowując towar do eksportu należy dokładnie przeanalizować nasze produkty z perspektywy rynków zagranicznych. Aby to zrobić, musimy spojrzeć na nasze produkty oczami zagranicznych nabywców i o...

Dynamic pricing w praktyce – jak automatycznie zarządzać cenami w cross-border?

Strategia

W poprzednim artykule omówiliśmy dość szeroko podstawy dynamic pricingu - czym jest i jakie korzyści może przynieść w ecommerce, niezależnie od tego, czy sprzedajesz lokalnie, czy planujesz wejsć n...

Czym są dynamiczne ceny i jak mogą Ci pomóc w sprzedaży zagranicznej?

Strategia

Wejście na nowe rynki wiąże się z wieloma wyzwaniami. Od wyboru odpowiedniego kanału sprzedaży, przez wybór produktów, po lokalizację oferty. Równie istotnym czynnikiem, wpływającym na powodzenie n...

Jak ustalać ceny planując ekspansję zagraniczną?

Strategia

Jednym z kluczowych aspektów sprzedaży międzynarodowej w e-commerce jest odpowiednie ustalenie cen produktów. Wejście na nowe rynki oznacza konieczność uwzględnienia różnych czynników, takich jak k...

KROK PO KROKU: Jak przygotować strategię rozpoczęcia e-eksportu

Strategia

Wprowadzenie produktów do zagranicznego obiegu poprzez kanały e-commerce jest dużym wyzwaniem, niezależnie od posiadanego doświadczenia w handlu internetowym. Zagraniczne rynki mają przed nami wiel...

Strategie sprzedaży na zagranicznym marketplace – od czego zacząć i jakie są możliwości skalowania sprzedaży?

Strategia

Zagraniczna sprzedaż internetowa otwiera wiele możliwości rozwoju biznesu, a dostępny wachlarz różnorodnych platform marketplace prowokuje pytanie – gdzie rozpocząć sprzedaż? Jeśli zastanawiasz się...

PORADNIK: Analiza konkurencji w zagranicznym e-commerce krok po kroku

Strategia

Wejście na zagraniczny rynek e-commerce to proces, na sukces którego pracuje się jeszcze zanim rozpocznie się faktyczną sprzedaż. Pozyskanie nowych klientów zagranicznych jest o wiele trudniejsze b...

Jak skutecznie obsłużyć zagranicznego klienta? Praktyczne wskazówki dla e-commerce

Sprzedaż przez własny sklep

Obsługa klienta jest kluczowym elementem sukcesu w sprzedaży. Zapewnienie jej na satysfakcjonującym poziomie dla klientów lokalnych jest już sporym wyzwaniem dla przedsiębiorcy, a kiedy decyduje si...

Integracje e-commerce – dlaczego warto i jak wybrać swój pierwszy system

Sprzedaż przez własny sklep

Sukces sprzedaży online nie zależy tylko od oferowanych produktów i cen oraz szybkości dostawy. Dziś bardziej niż kiedykolwiek znaczenie mają kanały sprzedaży i liczba rynków, a także jakość obsług...

Jak wybrać platformę dla sklepu internetowego w ekspansji zagranicznej?

Sprzedaż przez własny sklep

Jakie oprogramowanie dla sklepu internetowego wybrać, gdy myślisz o rozwoju międzynarodowym swojego e-sklepu i na jakie funkcje zwracać szczególną uwagę? O najważniejszych z nich dowiesz się z poni...

Czym kierować się przy wyborze kompleksowej platformy sklepu internetowego otwierającego się na zagranicznych klientów?

Sprzedaż przez własny sklep

Atrakcyjna dla klienta, łatwa w obsłudze i umożliwiająca dobre pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych oraz rozwój biznesu, np. ekspansję na zagraniczne rynki – takie kryteria powinna spełnia...

Jak przygotować regulamin sklepu internetowego na nowym rynku UE?

Sprzedaż przez własny sklep

Sprzedaż poza granicami Polski w e-commerce wiąże się z wieloma wyzwaniami. Jednym z nich jest zadbanie o sporządzenie odpowiedniego regulaminu sklepu internetowego, który będzie spełniał wszystkie...

Wybór i rejestracja domeny dla zagranicznego sklepu internetowego

Sprzedaż przez własny sklep

Coraz więcej sklepów internetowych otwiera się na działalność zagraniczną. Aby kompleksowo zadbać o swój biznes za granicą, musisz zacząć od podstaw. Priorytetem powinien być więc wybór domeny dla ...

Jak przygotować się do sprzedaży na marketplace przy wykorzystaniu platformy numerów GTIN – eProdukty

Sprzedaż na marketplace

Kody GTIN (Global Trade Item Number) to nie tylko unikalna kombinacja cyfr na opakowaniach produktów, ale także kluczowa informacja, która otwiera drzwi do międzynarodowej sprzedaży na platformach ...

Blokady konta na Amazon – wszystko, co musisz wiedzieć

Sprzedaż na marketplace

Po zalogowaniu do Amazon Seller Central widzisz, że masz zablokowane konto i nie możesz dalej prowadzić sprzedaży. Jest kilka sytuacji w których Amazon nakłada blokadę na sprzedawcę. Co musisz zrob...

Skroutz – grecki marketplace, który powinieneś poznać!

Sprzedaż na marketplace

Grecja – region z bogatą historią sięgającą starożytności oraz z urokliwymi wyspami, stanowi często wybierany przez Polaków wakacyjny kierunek. Zupełnie odwrotnie niż w przypadku sprzedaży internet...

Checklista marketplace – sprawdź, czy jesteś przygotowany do sprzedaży

Sprzedaż na marketplace

Z pomocą naszego artykułu sprawdź swoją gotowość do wkroczenia ze swoją ofertą na zagraniczne marketplace. W artykule omówimy kilka kluczowych aspektów, na które musisz zwrócić uwagę, decydując się...

Kaufland Global Marketplace  – co musisz wiedzieć przed rozpoczęciem sprzedaży?

Sprzedaż na marketplace

Chyba każdy zna sieć marketów Kaufland. Jednak nie wszyscy wiedzą, że ta marka ma swój własny marketplace. Kaufland Global Marketplace to dobry wybór dla sprzedawców, którzy planują ekspansję w Nie...

Największe wyzwania sprzedawców na Amazon oraz jak je pokonać

Sprzedaż na marketplace

Stanie się odnoszącym sukcesy sprzedawcą na Amazonie jest marzeniem wielu osób, jednak osiągnięcie tego celu wymaga nie tylko zaangażowania i determinacji, ale również umiejętności pokonywania różn...

Jak skutecznie obsługiwać zwroty międzynarodowe? Wyzwania i rozwiązania

Logistyka

Zwroty w handlu elektronicznym stanowią istotne wyzwanie dla przedsiębiorców, które niekiedy może spędzać sen z powiek. Nie można ich jednak uznawać za całkowicie negatywne zjawisko. Kluczowym elem...

Integracja platformy e-commerce z systemem WMS. Czy warto wdrożyć to rozwiązanie w swojej firmie?

Logistyka

Integracja systemu WMS z platformą e-commerce usprawnia proces pakowania zamówień w sklepie internetowym, umożliwiając pracownikom magazynu bardziej efektywne wykorzystanie potencjału systemu WMS. ...

Zapłać za cło swojego klienta w Wielkiej Brytanii, czyli dostawa na warunkach DDP

Logistyka

O północy 31 stycznia 2020 roku świat handlowy się zmienił. Wielka Brytania, która dotąd była integralną częścią Unii Europejskiej, stała się odrębnym graczem na arenie handlowej. Zmiany w relacjac...

Jak centra fulfillmentowe wspierają e-commerce w czasie szczytów sprzedażowych?

Logistyka

Szczyty sprzedażowe w czwartym kwartale, takie jak Black Friday, Mikołajki i okres świąteczny to najbardziej owocny, ale i trudny czas dla e-commerce. Jeśli prowadzisz własny magazyn, musisz przygo...

Jak optymalizować koszty transportu transgranicznego we współpracy z brokerem logistycznym?

Logistyka

Firmy spedycyjne, jak i cała logistyka, szukają źródeł optymalizacji i redukcji kosztów. Z pewnością pomagają w tym rozwijające się technologie. Dla rozwoju firm koszty związane z logistyką również...

Organizacja procesów logistycznych do krajów nordyckich

Logistyka

Zorganizowanie procesów logistycznych do krajów nordyckich to wyzwanie dla wielu przedsiębiorców. Jednak właściwe zrozumienie i poznanie kluczowych czynników otwiera drzwi do sukcesu w tym regionie...

Jak wdrożyć proces rozliczeń transakcji zagranicznych w sklepie internetowym?

Zarządzanie finansami

Klienci porzucają nawet 70 proc. koszyków podczas zakupów online, m.in. z powodu braku dostępu do ulubionego sposobu płatności. Dostosowując metody transakcji do rynku sprzedaży, pamiętaj jednak, b...

Jak zoptymalizować proces rozliczeń transakcji międzynarodowych na platformach marketplace?

Zarządzanie finansami

Małe i średnie firmy z sektora e-commerce, które zaczynają sprzedawać za granicą, zwykle decydują się na współpracę z dużym podmiotem marketplace, np. z Amazonem. Z jednej strony znacznie poszerza ...

Jak rozliczyć podatek VAT w sprzedaży dropshipping

Zarządzanie finansami

Dropshipping to termin, który w ostatnich latach zyskał niemały rozgłos i pozwolił on wielu przedsiębiorcom wejść w świat e-commerce. Stało się tak za sprawą faktu, że ten model biznesowy pozwala n...

Zarządzanie ryzykiem walutowym e-eksportera – na co zwrócić uwagę?

Zarządzanie finansami

Planowanie zysków ze sprzedaży nastawione na korzystne zmiany kursu złotego jest czystą spekulacją. Niestety w zderzeniu z nieoczekiwaną zmianą kursów walut znacznie zmniejsza to zyski, a nierzadko...

Dlaczego spread walutowy jest istotny w sprzedaży cross-border i jak bezpiecznie rozliczać zagraniczne transakcje?

Zarządzanie finansami

Warto mieć kontrolę nad wszystkimi kosztami, które mogą obniżać marże z transakcji zagranicznych. Jednym z kluczowych jest spread walutowy – na pierwszy rzut oka niewidoczny, a jednak niezwykle ist...

Jak skutecznie zarządzać płynnością finansową podczas ekspansji zagranicznej?

Zarządzanie finansami

Cash is king – powiedzenie rozpowszechnione w biznesie jest szczególnie prawdziwe w przypadku firm prowadzących handel w modelu cross-border e-commerce. Właściwe zarządzanie płynnością finansową (c...

Kampanie reklamowe Amazon Ads – co warto o nich wiedzieć?

Marketing

Promowanie marki za granicą to nie lada wyzwanie. Trudnością jest nie tylko dostosowanie oferty do odmiennych potrzeb odbiorców, ale też wybór kanału, który pozwoli firmie uzyskać satysfakcjonujące...

Karty produktowe – dlaczego są istotnym narzędziem w sprzedaży online?

Marketing

Czy "rich content" sprzedaje? Wielu sceptyków odpowie, że odpowiednio duży budżet reklamowy przekłada się na mierzalny ruch i jest najlepszym sposobem na podniesienie sprzedaży. Jednak w przypadku ...

Transkreacja contentu dla sklepu internetowego – jak ją skutecznie przeprowadzić?

Marketing

Przygotowanie treści dla e-sklepu, który rozszerza swoją działalność o rynki zagraniczne, to spore wyzwanie. Obecnie nie wystarczy już tłumaczenie na język kraju docelowego. Aby dotrzeć do klienta,...

Jak stworzyć i zoptymalizować zagraniczną kampanię PPC?

Marketing

Reklamy PPC to jeden z najczęściej wybieranych sposobów promowania marki w Internecie. Ich kluczową zaletą jest duża uniwersalność zastosowania, gdyż kampanię możesz wdrożyć zarówno w swoim kraju, ...

Native speaker i lokalizacja językowa, czyli osiągnij doskonałość w treściach e-commerce

Marketing

Kto lepiej sprawdzi się przy tłumaczeniu treści dla sklepów e-commerce bądź potrzebnych przy sprzedaży na zagranicznym marketplace, niż osoba, która zna język od podszewki — i używa go na co dzień?...

E-commerce i wyzwania językowe – dlaczego należy unikać automatycznych tłumaczeń?

Marketing

E-commerce to świat pełen możliwości, ale też wyzwań. Wraz z decyzją o podjęciu ekspansji na zagraniczne rynki, pojawia się dylemat dotyczący sposobu tłumaczenia treści zawartych na stronie sklepu ...