Przedstawiamy przewodnik po przygotowaniach do rozpoczęcia zagranicznej sprzedaży w e-commerce. Stale aktualizujemy go o artykuły i poradniki w ramach sześciu głównych sekcji tematycznych - najważniejszych z perspektywy osiągnięcia gotowości do internetowego eksportu.
Dowiedz się, jak przygotować swoją firmę do e-eksportu i jak opracować pierwszą strategię sprzedaży za granicą. Rozpocznij sprzedaż do zagranicznych klientów w ramach własnego sklepu internetowego bądź z wykorzystaniem platform marketplace, korzystając z naszych wskazówek. Wykorzystaj naszą bazę wiedzy, aby ustalić najlepsze procesy logistyki, rozliczeń płatności transgranicznych oraz stworzyć pierwszy plan marketingowy.
Audyt gotowości do e-eksportu
Wykonaj bezpłatny test sprawdzający gotowość firmy do internetowego eksportu. Sprawdź poziom przygotowania swojej firmy w dowolnym momencie.
Jak dostosować ofertę do klienta na rynku niemieckim? Różnice kulturowe i konsumenckie
Przygotowanie
Niemiecki rynek e-commerce jest jednym z najbardziej rozwiniętych w Europie. Platformy takie jak Amazon.de, Ebay.de i Kaufland.de oferują ogromne możliwości. Ale jak zacząć sprzedawać na niemieckic...
Cross-border do Czech w praktyce. 5 rzeczy, które warto wiedzieć przed rozpoczęciem sprzedaży
Przygotowanie
Dzięki handlowi transgranicznemu znaczenie pojęcia "rynek lokalny" systematycznie się poszerza. Wprost proporcjonalnie do zacierania się różnicy między paczkami krajowymi, a adresowanymi za granicę...
Strategie sprzedaży na zagranicznym marketplace – od czego zacząć i jakie są możliwości skalowania sprzedaży?
Strategia
Zagraniczna sprzedaż internetowa otwiera wiele możliwości rozwoju biznesu, a dostępny wachlarz różnorodnych platform marketplace prowokuje pytanie – gdzie rozpocząć sprzedaż? Jeśli zastanawiasz się...
Jak skutecznie obsłużyć zagranicznego klienta? Praktyczne wskazówki dla e-commerce
Sprzedaż przez własny sklep
Obsługa klienta jest kluczowym elementem sukcesu w sprzedaży. Zapewnienie jej na satysfakcjonującym poziomie dla klientów lokalnych jest już sporym wyzwaniem dla przedsiębiorcy, a kiedy decyduje si...
Integracje e-commerce – dlaczego warto i jak wybrać swój pierwszy system
Sprzedaż przez własny sklep
Sukces sprzedaży online nie zależy tylko od oferowanych produktów i cen oraz szybkości dostawy. Dziś bardziej niż kiedykolwiek znaczenie mają kanały sprzedaży i liczba rynków, a także jakość obsług...
Jak wybrać platformę dla sklepu internetowego w ekspansji zagranicznej?
Sprzedaż przez własny sklep
Jakie oprogramowanie dla sklepu internetowego wybrać, gdy myślisz o rozwoju międzynarodowym swojego e-sklepu i na jakie funkcje zwracać szczególną uwagę? O najważniejszych z nich dowiesz się z poni...
Czym kierować się przy wyborze kompleksowej platformy sklepu internetowego otwierającego się na zagranicznych klientów?
Sprzedaż przez własny sklep
Atrakcyjna dla klienta, łatwa w obsłudze i umożliwiająca dobre pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych oraz rozwój biznesu, np. ekspansję na zagraniczne rynki – takie kryteria powinna spełnia...
Jak przygotować się do sprzedaży na marketplace przy wykorzystaniu platformy numerów GTIN – eProdukty
Sprzedaż na marketplace
Kody GTIN (Global Trade Item Number) to nie tylko unikalna kombinacja cyfr na opakowaniach produktów, ale także kluczowa informacja, która otwiera drzwi do międzynarodowej sprzedaży na platformach ...
Kaufland Global Marketplace – co musisz wiedzieć przed rozpoczęciem sprzedaży?
Sprzedaż na marketplace
Chyba każdy zna sieć marketów Kaufland. Jednak nie wszyscy wiedzą, że ta marka ma swój własny marketplace. Kaufland Global Marketplace to dobry wybór dla sprzedawców, którzy planują ekspansję w Nie...
Integracja platformy e-commerce z systemem WMS. Czy warto wdrożyć to rozwiązanie w swojej firmie?
Logistyka
Integracja systemu WMS z platformą e-commerce usprawnia proces pakowania zamówień w sklepie internetowym, umożliwiając pracownikom magazynu bardziej efektywne wykorzystanie potencjału systemu WMS. ...
Jak optymalizować koszty transportu transgranicznego we współpracy z brokerem logistycznym?
Logistyka
Firmy spedycyjne, jak i cała logistyka, szukają źródeł optymalizacji i redukcji kosztów. Z pewnością pomagają w tym rozwijające się technologie. Dla rozwoju firm koszty związane z logistyką również...
Jak wdrożyć proces rozliczeń transakcji zagranicznych w sklepie internetowym?
Zarządzanie finansami
Klienci porzucają nawet 70 proc. koszyków podczas zakupów online, m.in. z powodu braku dostępu do ulubionego sposobu płatności. Dostosowując metody transakcji do rynku sprzedaży, pamiętaj jednak, b...
Jak zoptymalizować proces rozliczeń transakcji międzynarodowych na platformach marketplace?
Zarządzanie finansami
Małe i średnie firmy z sektora e-commerce, które zaczynają sprzedawać za granicą, zwykle decydują się na współpracę z dużym podmiotem marketplace, np. z Amazonem. Z jednej strony znacznie poszerza ...
Dlaczego spread walutowy jest istotny w sprzedaży cross-border i jak bezpiecznie rozliczać zagraniczne transakcje?
Zarządzanie finansami
Warto mieć kontrolę nad wszystkimi kosztami, które mogą obniżać marże z transakcji zagranicznych. Jednym z kluczowych jest spread walutowy – na pierwszy rzut oka niewidoczny, a jednak niezwykle ist...
Jak skutecznie zarządzać płynnością finansową podczas ekspansji zagranicznej?
Zarządzanie finansami
Cash is king – powiedzenie rozpowszechnione w biznesie jest szczególnie prawdziwe w przypadku firm prowadzących handel w modelu cross-border e-commerce. Właściwe zarządzanie płynnością finansową (c...