Przedstawiamy przewodnik po siedmiu najważniejszych etapach przygotowania firmy do zagranicznej sprzedaży w e-commerce. Stale aktualizujemy go o nowe artykuły. Wykorzystaj naszą bazę wiedzy, aby stworzyć pierwszą strategię sprzedaży i plan marketingowy oraz przygotować najlepsze procesy: logistyki, rozliczeń płatności transgranicznych i inne.
Etapy ekspansji
Audyt gotowości do e-eksportu
Wykonaj bezpłatny test sprawdzający gotowość Twojej firmy do internetowego eksportu.
Etapy ekspansji
Jak wykorzystać potencjał czeskiego Allegro wspierając się nowoczesnym oprogramowaniem?
Sprzedaż na marketplaceEkspansja Allegro na czeski rynek stanowiła przemyślany plan polskiej platformy sprzedażowej na zwiększenie swoich wpływów w ce...
Czytaj dalejAmazon wprowadził ofertę dla nowych sprzedawców – sprzedawaj bez opłat i prowizji!
Sprzedaż na marketplaceJeśli zastanawiasz się nad rozszerzeniem działalności swojego biznesu na Amazon, teraz jest na to doskonały moment. Amazon wpro...
Czytaj dalejInfluencer Marketing w E-Commerce: Klucz do Sukcesu na Rynkach Zagranicznych
MarketingW dzisiejszym, rozwijającym się świecie e-commerce, marki coraz częściej poszukują innowacyjnych metod dotarcia do klientów na ...
Czytaj dalejJakie ulgi podatkowe są dostępne dla przedsiębiorców z branży e-commerce?
Zarządzanie finansamiE-commerce rozwija się od wielu lat, a przedsiębiorcy szukają co raz to nowszych produktów i technologii, które pozwolą znaleźć...
Czytaj dalejEkspansja e-commerce na rynki zagraniczne to atrakcyjna perspektywa dla wielu firm ale zrozumienie lokalnych trendów i specyfi...
Czytaj dalejAutomatyzacja sprzedaży w e-commerce – jak umiejętnie z niej korzystać?
Sprzedaż przez własny sklepBranża e-commerce swój sukces od samego początku opiera o innowacje technologiczne. Chociaż nie każde z nowych rozwiązań, jakie...
Czytaj dalejWspółpraca z dostawcami usług cross-border – skorzystaj z dostępnej bazy usługodawców
PrzygotowanieOd początku powstania projektu cross-border.pl dążymy do tego, by polscy przedsiębiorcy otrzymali wiedzę, wsparcie i inspirację...
Czytaj dalejJak sprawdzić potencjał swojego produktu w danym kraju?
MarketingZanim wprowadzisz swój produkt na nowy rynek w innym kraju, kluczowym jest zrozumienie, czy rzeczywiście potrzebuje on produktu...
Czytaj dalejAnaliza rynku – ważny fundament w strategii ekspansji
PrzygotowanieAnaliza rynku to proces zbierania, porządkowania i analizowania informacji o rynku docelowym. Ma na celu zrozumienie potrzeb i ...
Czytaj dalejJak dobrze wypozycjonować markę na nowym rynku (cz.2)
MarketingW pierwszej części tego artykułu powiedzieliśmy o korzyściach, jakie daje nam wdrożenie stron produktowych typu Rich Content w ...
Czytaj dalejKod HS – czym jest, jak go znaleźć i czy „przydaje się” w sprzedaży e-commerce za granicę
PrzygotowanieKod HS to nie tylko kolejny biurokratyczny obowiązek. Dla firm działających w świecie e-commerce może on stać się kluczowym ele...
Czytaj dalejReguły Incoterms® – co powinieneś wiedzieć jako sprzedawca e-commerce
PrzygotowanieHandel międzynarodowy od wieków stanowi istotny filar globalnej gospodarki. Era globalizacji i zaawansowanych technologii umożl...
Czytaj dalejJak sprawdzić potencjał swojego produktu w danym kraju?
MarketingZanim wprowadzisz swój produkt na nowy rynek w innym kraju, kluczowym jest zrozumienie, czy rzeczywiście potrzebuje on produktu...
Czytaj dalejAnaliza rynku – ważny fundament w strategii ekspansji
PrzygotowanieAnaliza rynku to proces zbierania, porządkowania i analizowania informacji o rynku docelowym. Ma na celu zrozumienie potrzeb i ...
Czytaj dalejCross-border w krajach adriatyckich – atrakcyjne rynki dla polskiego e-commerce
StrategiaRynki adriatyckie, które do niedawna traktowane były przez polskie e-commerce’y po macoszemu, zyskały na atrakcyjności, tak jak...
Czytaj dalejNiemcy jako świetny kierunek eksportowy dla polskich przedsiębiorców
StrategiaPolskie przedsiębiorstwa prowadzą wymianę handlową niemalże z każdym krajem Unii Europejskiej, natomiast to Niemcy są naszym na...
Czytaj dalejDynamic pricing w praktyce – jak automatycznie zarządzać cenami w cross-border?
StrategiaW poprzednim artykule omówiliśmy dość szeroko podstawy dynamic pricingu - czym jest i jakie korzyści może przynieść w ecommerce...
Czytaj dalejCzym są dynamiczne ceny i jak mogą Ci pomóc w sprzedaży zagranicznej?
StrategiaWejście na nowe rynki wiąże się z wieloma wyzwaniami. Od wyboru odpowiedniego kanału sprzedaży, przez wybór produktów, po lokal...
Czytaj dalejAutomatyzacja sprzedaży w e-commerce – jak umiejętnie z niej korzystać?
Sprzedaż przez własny sklepBranża e-commerce swój sukces od samego początku opiera o innowacje technologiczne. Chociaż nie każde z nowych rozwiązań, jakie...
Czytaj dalejCzym powinna charakteryzować się efektywna platforma e-commerce w ekspansji zagranicznej?
Sprzedaż przez własny sklepEkspansja zagraniczna to ambitny krok dla każdego e-commerce, jednak niesie też ze sobą wiele korzyści. Otwiera bowiem drzwi do...
Czytaj dalejMobilna wersja sklepu internetowego – jak rozwinąć, aby nie stracić zagranicznych klientów?
Sprzedaż przez własny sklepW erze cyfrowej rewolucji mobilność stała się kluczowym czynnikiem determinującym sukces w e-commerce. Wraz z dynamicznym rozwo...
Czytaj dalejMigracja sklepu internetowego – co powinieneś o niej wiedzieć?
Sprzedaż przez własny sklepW dynamicznym świecie e-commerce ciągłe dostosowywanie się do zmieniających się trendów, technologii i oczekiwań klientów jest ...
Czytaj dalejEkspansja zagraniczna: Jak uniknąć typowych błędów w sprzedaży międzynarodowej
Sprzedaż przez własny sklepCyfryzacja i wciąż rosnące znaczenie technologii sprawiają, że granice geograficzne i biznesowe pomiędzy państwami się zacieraj...
Czytaj dalejKryteria dostosowania strony internetowej do sprzedaży w UK – Twoja checklista!
Sprzedaż przez własny sklepMarzysz o rozpoczęciu sprzedaży w Wielkiej Brytanii? Według International Trade Administration spośród trzech najpopularniejszy...
Czytaj dalejJak wykorzystać potencjał czeskiego Allegro wspierając się nowoczesnym oprogramowaniem?
Sprzedaż na marketplaceEkspansja Allegro na czeski rynek stanowiła przemyślany plan polskiej platformy sprzedażowej na zwiększenie swoich wpływów w ce...
Czytaj dalejAmazon wprowadził ofertę dla nowych sprzedawców – sprzedawaj bez opłat i prowizji!
Sprzedaż na marketplaceJeśli zastanawiasz się nad rozszerzeniem działalności swojego biznesu na Amazon, teraz jest na to doskonały moment. Amazon wpro...
Czytaj dalejCDON marketplace – ruszaj do Skandynawii i rozpocznij sprzedaż
Sprzedaż na marketplaceTermin Skandynawia nie ma jednoznacznej definicji i w jej skład, w zależności od definicji, zaliczane są różne kraje. Na potrze...
Czytaj dalejManoMano – sprzedawaj artykuły DIY na 5 rynkach jednocześnie
Sprzedaż na marketplaceWitaj w świecie DIY! Artykuł, który właśnie zaczynasz czytać, zabierze Cię w podróż po francuskim marketplace ManoMano, gdzie D...
Czytaj dalejAlibaba.com – Twój start na globalnym rynku B2B
Sprzedaż na marketplaceAlibaba to największa międzynarodowa platforma handlu B2B, oferująca szerokie możliwości właścicielom firm, którzy chcą rozwija...
Czytaj dalejBig Bang, czyli Wielki Wybuch – poznaj słoweński marketplace z potencjałem
Sprzedaż na marketplaceTytułowy marketplace Big Bang zwraca uwagę swoją chwytliwą nazwą, którą Tłumacz Google na polski tłumaczy jako wielki wybuch. N...
Czytaj dalejEkspansja e-commerce na rynki zagraniczne to atrakcyjna perspektywa dla wielu firm ale zrozumienie lokalnych trendów i specyfi...
Czytaj dalejCena i jakość – 5 najważniejszych pytań o logistykę transgraniczną dla e-commerce
LogistykaSprzedaż za granicę to naturalny sposób rozwoju e-sklepu. Handel krajowy prędzej czy później osiąga swoje limity, a rynek międz...
Czytaj dalejJak stworzyć skuteczną strategię zwrotów zagranicznych?
LogistykaJeśli jesteś sprzedawcą internetowym, wiesz jak dużym wyzwaniem są zwroty produktów. Każdy zwrot to nie tylko stracona sprzedaż...
Czytaj dalejOstatni kilometr w logistyce cross-border e-commerce. Wszystko o finalnej drodze w łańcuchu dostaw
LogistykaLogistyka międzynarodowa stanowi niemałe wyzwanie dla przedsiębiorców e-commerce działających na rynku europejskim. Jednak to w...
Czytaj dalejFulfillment czy własny magazyn – kluczowa decyzja w e-commerce
LogistykaJednym z najpoważniejszych dylematów w biznesie e-commerce jest wybór efektywnego modelu logistycznego. Trzeba podjąć decyzję: ...
Czytaj dalejOgraniczenia w przesyłkach zagranicznych – czego nie wysyłać i jakie dokumenty przygotować?
LogistykaJeśli zarządzasz sklepem internetowym i planujesz sprzedaż na nowym rynku zagranicznym, nie możesz pominąć istotnej kwestii zwi...
Czytaj dalejJakie ulgi podatkowe są dostępne dla przedsiębiorców z branży e-commerce?
Zarządzanie finansamiE-commerce rozwija się od wielu lat, a przedsiębiorcy szukają co raz to nowszych produktów i technologii, które pozwolą znaleźć...
Czytaj dalejJak wdrożyć proces rozliczeń transakcji zagranicznych w sklepie internetowym?
Zarządzanie finansamiKlienci porzucają nawet 70 proc. koszyków podczas zakupów online, m.in. z powodu braku dostępu do ulubionego sposobu płatności....
Czytaj dalejJak zoptymalizować proces rozliczeń transakcji międzynarodowych na platformach marketplace?
Zarządzanie finansamiMałe i średnie firmy z sektora e-commerce, które zaczynają sprzedawać za granicą, zwykle decydują się na współpracę z dużym pod...
Czytaj dalejJak rozliczyć podatek VAT w sprzedaży dropshipping
Zarządzanie finansamiDropshipping to termin, który w ostatnich latach zyskał niemały rozgłos i pozwolił on wielu przedsiębiorcom wejść w świat e-com...
Czytaj dalejZarządzanie ryzykiem walutowym e-eksportera – na co zwrócić uwagę?
Zarządzanie finansamiPlanowanie zysków ze sprzedaży nastawione na korzystne zmiany kursu złotego jest czystą spekulacją. Niestety w zderzeniu z nieo...
Czytaj dalejWarto mieć kontrolę nad wszystkimi kosztami, które mogą obniżać marże z transakcji zagranicznych. Jednym z kluczowych jest spre...
Czytaj dalejInfluencer Marketing w E-Commerce: Klucz do Sukcesu na Rynkach Zagranicznych
MarketingW dzisiejszym, rozwijającym się świecie e-commerce, marki coraz częściej poszukują innowacyjnych metod dotarcia do klientów na ...
Czytaj dalejDlaczego wizualne przedstawienie produktu w e-commerce powinno być wysoko na liście priorytetów?
MarketingW świecie e-commerce, gdzie klienci nie mogą fizycznie dotknąć produktu przed zakupem, wizualna prezentacja staje się kluczowym...
Czytaj dalejWizytówka Google My Business znaczącym wsparciem w rozwoju e-commerce za granicą
MarketingW erze globalizacji i cyfryzacji możliwości ekspansji biznesu są niemal nieograniczone. Jednak, aby skutecznie konkurować na mi...
Czytaj dalejPosiadanie bloga firmy kluczem dotarcia do międzynarodowego klienta
MarketingW erze globalizacji, gdzie digitalizacja biznesu staje się standardem, posiadanie bloga firmowego przekształca się z opcji w ko...
Czytaj dalejJak sprawdzić potencjał swojego produktu w danym kraju?
MarketingZanim wprowadzisz swój produkt na nowy rynek w innym kraju, kluczowym jest zrozumienie, czy rzeczywiście potrzebuje on produktu...
Czytaj dalejJak przygotować firmę do sprzedaży na rynkach DACH? Najważniejsze statystyki!
MarketingRynek DACH, w skład którego wchodzi Austria, Niemcy i Szwajcaria zrzesza ponad 94 milionów użytkowników Internetu. Połowa z nic...
Czytaj dalej