Przedstawiamy przewodnik po siedmiu najważniejszych etapach przygotowania firmy do zagranicznej sprzedaży w e-commerce. Stale aktualizujemy go o nowe artykuły. Wykorzystaj naszą bazę wiedzy, aby stworzyć pierwszą strategię sprzedaży i plan marketingowy oraz przygotować najlepsze procesy: logistyki, rozliczeń płatności transgranicznych i inne.
Etapy ekspansji
Audyt gotowości do e-eksportu
Wykonaj bezpłatny test sprawdzający gotowość Twojej firmy do internetowego eksportu.
Etapy ekspansji
Świadectwa pochodzenia online – niezbędny dokument w eksporcie
PrzygotowanieCzym jest niepreferencyjne świadectwo pochodzenia? Niepreferencyjne świadectwo pochodzenia (Certificate of Origin- CO) to urzęd...
Czytaj dalejLogistyka Zalando – jakich zagranicznych kurierów preferuje platforma
LogistykaZalando przykłada ogromną wagę do jakości obsługi logistycznej, dlatego współpracuje wyłącznie z firmami kurierskimi, które spe...
Czytaj dalejModele fulfillment na Zalando – wybierz odpowiedni model logistyczny
LogistykaSprzedaż na Zalando to duża szansa na rozwój i dotarcie do szerokiego grona klientów. Jednak wiąże się także z konkretnymi wyma...
Czytaj dalejWysyłka i obsługa zwrotów w Hiszpanii: który operator da Ci przewagę?
LogistykaHiszpania to logistycznie wymagający rynek – łączy gęsto zaludnione metropolie z trudno dostępnymi regionami wiejskimi i wyspia...
Czytaj dalejDlaczego lokalizacja sklepu to nie tylko tłumaczenie? O różnicach, które kosztują konwersję
Sprzedaż przez własny sklepKiedy firma decyduje się na wejście na nowy rynek, jednym z pierwszych kroków jest zazwyczaj tłumaczenie strony internetowej. J...
Czytaj dalejVAT w transakcjach B2B cross-border– najważniejsze zasady
Zarządzanie finansamiEkspansja sprzedażowa na rynki zagraniczne w ramach Unii Europejskiej to ogromna szansa dla firm, ale również obowiązki – szcze...
Czytaj dalejŚwiadectwa pochodzenia online – niezbędny dokument w eksporcie
PrzygotowanieCzym jest niepreferencyjne świadectwo pochodzenia? Niepreferencyjne świadectwo pochodzenia (Certificate of Origin- CO) to urzęd...
Czytaj dalejJak wybrać biuro rachunkowe dla e-commerce?
PrzygotowanieW dynamicznie rozwijającej się branży e-commerce prowadzenie sklepu internetowego to nie tylko zarządzanie ofertą czy obsługa z...
Czytaj dalejWspółpraca z dostawcami usług cross-border – skorzystaj z dostępnej bazy usługodawców
PrzygotowanieOd początku powstania projektu cross-border.pl dążymy do tego, by polscy przedsiębiorcy otrzymali wiedzę, wsparcie i inspirację...
Czytaj dalejJak sprawdzić potencjał swojego produktu w danym kraju?
PrzygotowanieZanim wprowadzisz swój produkt na nowy rynek w innym kraju, kluczowym jest zrozumienie, czy rzeczywiście potrzebuje on produktu...
Czytaj dalejAnaliza rynku – ważny fundament w strategii ekspansji
PrzygotowanieAnaliza rynku to proces zbierania, porządkowania i analizowania informacji o rynku docelowym. Ma na celu zrozumienie potrzeb i ...
Czytaj dalejJak dobrze wypozycjonować markę na nowym rynku (cz.2)
PrzygotowanieW pierwszej części tego artykułu powiedzieliśmy o korzyściach, jakie daje nam wdrożenie stron produktowych typu Rich Content w ...
Czytaj dalejRynek czeski w e-commerce – jak skutecznie rozpocząć sprzedaż?
StrategiaCzeski rynek e-commerce to jeden z najszybciej rozwijających się w Europie Środkowo-Wschodniej i świetna okazja dla polskich sk...
Czytaj dalejRumunia na celowniku e-sprzedaży. Jak wykorzystać rosnący rynek?
StrategiaRumunia to jeden z najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej. Chociaż często pozostaje w ci...
Czytaj dalejNa których rynkach zagranicznych e-commerce masz szansę na sukces?
StrategiaEkspansja na rynki zagraniczne to strategiczny kierunek rozwoju wielu sklepów internetowych. Otwiera drzwi do nowych, często zn...
Czytaj dalejJak sprawdzić potencjał swojego produktu w danym kraju?
PrzygotowanieZanim wprowadzisz swój produkt na nowy rynek w innym kraju, kluczowym jest zrozumienie, czy rzeczywiście potrzebuje on produktu...
Czytaj dalejAnaliza rynku – ważny fundament w strategii ekspansji
PrzygotowanieAnaliza rynku to proces zbierania, porządkowania i analizowania informacji o rynku docelowym. Ma na celu zrozumienie potrzeb i ...
Czytaj dalejCross-border w krajach adriatyckich – atrakcyjne rynki dla polskiego e-commerce
StrategiaRynki adriatyckie, które do niedawna traktowane były przez polskie e-commerce’y po macoszemu, zyskały na atrakcyjności, tak jak...
Czytaj dalejŚwiadectwa pochodzenia online – niezbędny dokument w eksporcie
PrzygotowanieCzym jest niepreferencyjne świadectwo pochodzenia? Niepreferencyjne świadectwo pochodzenia (Certificate of Origin- CO) to urzęd...
Czytaj dalejNajważniejsze marketplace’y w Europie w 2025 roku
Sprzedaż na marketplaceRynek e-commerce w Europie przeżywa dynamiczny rozwój. Istnieje wiele platform online, które umożliwiają sprzedaż i zakup towar...
Czytaj dalejKaufland Global Marketplace ułatwia wejście na niemiecki rynek e-commerce – jak z tego skorzystać?
Sprzedaż na marketplaceZastanawiasz się nad kierunkiem ekspansji? Spójrz na Niemcy – naszego zachodniego sąsiada, który dysponuje jedną z największych...
Czytaj dalejDostawa zamówień z eMAG za granicą – oczekiwania konsumentów, jaki model logistyki wybrać?
Sprzedaż na marketplacePlatforma eMAG, jako jeden z wiodących marketplace'ów w Europie Środkowo-Wschodniej, oferuje sprzedawcom ogromne możliwości eks...
Czytaj dalejJak sprzedawać na Etsy i dlaczego warto? Odnieś sukces na znanym marketplace
Sprzedaż na marketplaceMarzysz o własnym biznesie online, ale nie wiesz, od czego zacząć? A może masz już swój e-sklep i chcesz zacząć sprzedawać za g...
Czytaj dalejIntegracja sklepu e-commerce z marketplace’ami – klucz do sukcesu sprzedaży omnichannel
Sprzedaż na marketplaceHandel internetowy dynamicznie rośnie – według danych Statista, globalna sprzedaż e-commerce osiągnęła wartość 5,8 biliona dola...
Czytaj dalejDlaczego lokalizacja sklepu to nie tylko tłumaczenie? O różnicach, które kosztują konwersję
Sprzedaż przez własny sklepKiedy firma decyduje się na wejście na nowy rynek, jednym z pierwszych kroków jest zazwyczaj tłumaczenie strony internetowej. J...
Czytaj dalejIntegracja sklepu e-commerce z marketplace’ami – klucz do sukcesu sprzedaży omnichannel
Sprzedaż na marketplaceHandel internetowy dynamicznie rośnie – według danych Statista, globalna sprzedaż e-commerce osiągnęła wartość 5,8 biliona dola...
Czytaj dalejAutomatyzacja sprzedaży w e-commerce – jak umiejętnie z niej korzystać?
Sprzedaż przez własny sklepBranża e-commerce swój sukces od samego początku opiera o innowacje technologiczne. Chociaż nie każde z nowych rozwiązań, jakie...
Czytaj dalejCzym powinna charakteryzować się efektywna platforma e-commerce w ekspansji zagranicznej?
Sprzedaż przez własny sklepEkspansja zagraniczna to ambitny krok dla każdego e-commerce, jednak niesie też ze sobą wiele korzyści. Otwiera bowiem drzwi do...
Czytaj dalejMobilna wersja sklepu internetowego – jak rozwinąć, aby nie stracić zagranicznych klientów?
Sprzedaż przez własny sklepW erze cyfrowej rewolucji mobilność stała się kluczowym czynnikiem determinującym sukces w e-commerce. Wraz z dynamicznym rozwo...
Czytaj dalejMigracja sklepu internetowego – co powinieneś o niej wiedzieć?
Sprzedaż przez własny sklepW dynamicznym świecie e-commerce ciągłe dostosowywanie się do zmieniających się trendów, technologii i oczekiwań klientów jest ...
Czytaj dalejLogistyka Zalando – jakich zagranicznych kurierów preferuje platforma
LogistykaZalando przykłada ogromną wagę do jakości obsługi logistycznej, dlatego współpracuje wyłącznie z firmami kurierskimi, które spe...
Czytaj dalejModele fulfillment na Zalando – wybierz odpowiedni model logistyczny
LogistykaSprzedaż na Zalando to duża szansa na rozwój i dotarcie do szerokiego grona klientów. Jednak wiąże się także z konkretnymi wyma...
Czytaj dalejWysyłka i obsługa zwrotów w Hiszpanii: który operator da Ci przewagę?
LogistykaHiszpania to logistycznie wymagający rynek – łączy gęsto zaludnione metropolie z trudno dostępnymi regionami wiejskimi i wyspia...
Czytaj dalejDostawa zamówień z eMAG za granicą – oczekiwania konsumentów, jaki model logistyki wybrać?
Sprzedaż na marketplacePlatforma eMAG, jako jeden z wiodących marketplace'ów w Europie Środkowo-Wschodniej, oferuje sprzedawcom ogromne możliwości eks...
Czytaj dalejEkspansja e-commerce na rynki zagraniczne to atrakcyjna perspektywa dla wielu firm ale zrozumienie lokalnych trendów i specyfi...
Czytaj dalejCena i jakość – 5 najważniejszych pytań o logistykę transgraniczną dla e-commerce
LogistykaSprzedaż za granicę to naturalny sposób rozwoju e-sklepu. Handel krajowy prędzej czy później osiąga swoje limity, a rynek międz...
Czytaj dalejVAT w transakcjach B2B cross-border– najważniejsze zasady
Zarządzanie finansamiEkspansja sprzedażowa na rynki zagraniczne w ramach Unii Europejskiej to ogromna szansa dla firm, ale również obowiązki – szcze...
Czytaj dalejJakie ulgi podatkowe są dostępne dla przedsiębiorców z branży e-commerce?
Zarządzanie finansamiE-commerce rozwija się od wielu lat, a przedsiębiorcy szukają co raz to nowszych produktów i technologii, które pozwolą znaleźć...
Czytaj dalejJak wdrożyć proces rozliczeń transakcji zagranicznych w sklepie internetowym?
Zarządzanie finansamiKlienci porzucają nawet 70 proc. koszyków podczas zakupów online, m.in. z powodu braku dostępu do ulubionego sposobu płatności....
Czytaj dalejJak zoptymalizować proces rozliczeń transakcji międzynarodowych na platformach marketplace?
Zarządzanie finansamiMałe i średnie firmy z sektora e-commerce, które zaczynają sprzedawać za granicą, zwykle decydują się na współpracę z dużym pod...
Czytaj dalejJak rozliczyć podatek VAT w sprzedaży dropshipping
Zarządzanie finansamiDropshipping to termin, który w ostatnich latach zyskał niemały rozgłos i pozwolił on wielu przedsiębiorcom wejść w świat e-com...
Czytaj dalejZarządzanie ryzykiem walutowym e-eksportera – na co zwrócić uwagę?
Zarządzanie finansamiPlanowanie zysków ze sprzedaży nastawione na korzystne zmiany kursu złotego jest czystą spekulacją. Niestety w zderzeniu z nieo...
Czytaj dalejEkspansja zagraniczna to kuszący, ale i ryzykowny krok dla każdego przedsiębiorstwa e-commerce. W transgranicznej działalności ...
Czytaj dalejJak zaplanować akcję promocyjną w sklepie internetowym dla zagranicznych klientów?
MarketingPlanowanie promocji w sklepie internetowym to ważny element strategii sprzedaży, szczególnie gdy firma chce wejść na zagraniczn...
Czytaj dalejInfluencer Marketing w E-Commerce: Klucz do Sukcesu na Rynkach Zagranicznych
MarketingW dzisiejszym, rozwijającym się świecie e-commerce, marki coraz częściej poszukują innowacyjnych metod dotarcia do klientów na ...
Czytaj dalejDlaczego wizualne przedstawienie produktu w e-commerce powinno być wysoko na liście priorytetów?
MarketingW świecie e-commerce, gdzie klienci nie mogą fizycznie dotknąć produktu przed zakupem, wizualna prezentacja staje się kluczowym...
Czytaj dalejWizytówka Google My Business znaczącym wsparciem w rozwoju e-commerce za granicą
MarketingW erze globalizacji i cyfryzacji możliwości ekspansji biznesu są niemal nieograniczone. Jednak, aby skutecznie konkurować na mi...
Czytaj dalejPosiadanie bloga firmy kluczem dotarcia do międzynarodowego klienta
MarketingW erze globalizacji, gdzie digitalizacja biznesu staje się standardem, posiadanie bloga firmowego przekształca się z opcji w ko...
Czytaj dalej