Przedstawiamy przewodnik po siedmiu najważniejszych etapach przygotowania firmy do zagranicznej sprzedaży w e-commerce. Stale aktualizujemy go o nowe artykuły. Wykorzystaj naszą bazę wiedzy, aby stworzyć pierwszą strategię sprzedaży i plan marketingowy oraz przygotować najlepsze procesy: logistyki, rozliczeń płatności transgranicznych i inne.
Etapy ekspansji
Audyt gotowości do e-eksportu
Wykonaj bezpłatny test sprawdzający gotowość Twojej firmy do internetowego eksportu.
Etapy ekspansji
Logistyka – jak budować skuteczną strategię dla sprzedaży e-commerce
LogistykaDynamiczny rozwój e-commerce sprawił, że logistyka przestała być jedynie zapleczem operacyjnym, a stała się jednym z głównych m...
Czytaj dalej
AI w logistyce: rewolucja, która już się dzieje
LogistykaJeszcze kilka lat temu wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI) kojarzyło się z futurystycznymi laboratoriami i gadżetami z fi...
Czytaj dalej
System OMS czyli gamechanger dla zarządzania e-commerce
Sprzedaż na marketplaceSystem OMS centralizuje procesy związane z przyjmowaniem, przetwarzaniem, nadawaniem i śledzeniem zamówień. Dzięki niemu sprzed...
Czytaj dalej
Turcja – nowa gwiazda w ekspansji cross-border?
StrategiaJeszcze dekadę temu Turcja kojarzyła się głównie z handlem tradycyjnym, bazarową kulturą i silnymi relacjami osobistymi w bizne...
Czytaj dalej
Logistyka jako przewaga: jak polskie e-commerce’y mogą konkurować z Chinami w Europie
LogistykaSprzedawcy coraz częściej zadają sobie pytanie, jak konkurować z globalnymi platformami z Chin. Odpowiedź kryje się nie tylko w...
Czytaj dalej
Zasady podatkowe dotyczące usług magazynów fulfillment za granicą
LogistykaUsługi magazynów fulfillment polegają na przejęciu przez zewnętrzną firmę obsługi logistycznej procesu realizacji zamówień inte...
Czytaj dalej
Tłumaczenia przysięgłe w procesie rejestracji firmy za granicą – dlaczego są niezbędne?
PrzygotowanieCoraz więcej polskich przedsiębiorców decyduje się na ekspansję na rynki zagraniczne. Otwarcie spółki lub oddziału poza Polską ...
Czytaj dalej
„Halo, tu Twój klient!” O znaczeniu lokalnych numerów telefonu w ekspansji zagranicznej
PrzygotowanieWejście na nowy rynek to znacznie więcej niż tłumaczenie strony i dostosowanie płatności. Jednym z często pomijanych, a niezwyk...
Czytaj dalej
Czym jest własność intelektualna i dlaczego warto ją chronić w e-commerce?
PrzygotowanieZanim zaczniesz oferować swoje usługi i towary na rynkach zagranicznych, zadbaj o ich ochronę oraz o ochronę Twojej firmy (jako...
Czytaj dalej
Świadectwa pochodzenia online – niezbędny dokument w eksporcie
PrzygotowanieCzym jest niepreferencyjne świadectwo pochodzenia? Niepreferencyjne świadectwo pochodzenia (Certificate of Origin- CO) to urzęd...
Czytaj dalej
Jak wybrać biuro rachunkowe dla e-commerce?
PrzygotowanieW dynamicznie rozwijającej się branży e-commerce prowadzenie sklepu internetowego to nie tylko zarządzanie ofertą czy obsługa z...
Czytaj dalej
Współpraca z dostawcami usług cross-border – skorzystaj z dostępnej bazy usługodawców
PrzygotowanieOd początku powstania projektu cross-border.pl dążymy do tego, by polscy przedsiębiorcy otrzymali wiedzę, wsparcie i inspirację...
Czytaj dalej
Turcja – nowa gwiazda w ekspansji cross-border?
StrategiaJeszcze dekadę temu Turcja kojarzyła się głównie z handlem tradycyjnym, bazarową kulturą i silnymi relacjami osobistymi w bizne...
Czytaj dalej
Prawidłowe dane produktowe – fundament automatyzacji i efektywnych procesów sprzedażowych
StrategiaW centrum działania każdej firmy sprzedażowej znajduje się produkt – to on generuje zyski i napędza rozwój biznesu. Wszystkie p...
Czytaj dalej
Rynek czeski w e-commerce – jak skutecznie rozpocząć sprzedaż?
StrategiaCzeski rynek e-commerce to jeden z najszybciej rozwijających się w Europie Środkowo-Wschodniej i świetna okazja dla polskich sk...
Czytaj dalej
Rumunia na celowniku e-sprzedaży. Jak wykorzystać rosnący rynek?
StrategiaRumunia to jeden z najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej. Chociaż często pozostaje w ci...
Czytaj dalej
Na których rynkach zagranicznych e-commerce masz szansę na sukces?
StrategiaEkspansja na rynki zagraniczne to strategiczny kierunek rozwoju wielu sklepów internetowych. Otwiera drzwi do nowych, często zn...
Czytaj dalej
Jak sprawdzić potencjał swojego produktu w danym kraju?
PrzygotowanieZanim wprowadzisz swój produkt na nowy rynek w innym kraju, kluczowym jest zrozumienie, czy rzeczywiście potrzebuje on produktu...
Czytaj dalej
System OMS czyli gamechanger dla zarządzania e-commerce
Sprzedaż na marketplaceSystem OMS centralizuje procesy związane z przyjmowaniem, przetwarzaniem, nadawaniem i śledzeniem zamówień. Dzięki niemu sprzed...
Czytaj dalej
Up-selling i cross-selling – jak je stosować w sprzedaży e-commerce
Sprzedaż na marketplaceSkuteczna sprzedaż online to nie tylko przyciągnięcie klienta do sklepu, ale także umiejętne rozwijanie jego ścieżki zakupowej....
Czytaj dalej
Jak lokalny adres zwrotny chroni Twoją sprzedaż na Amazon? Reguła 25 EUR w praktyce
Sprzedaż na marketplaceBrzmi jak detal? W praktyce to detal, który może kosztować Cię tysiące euro rocznie. Poniżej wyjaśniamy, co dokładnie oznacza t...
Czytaj dalej
Amazon Prepaid Return Label – jak działa i jak pomaga przy zwrotach?
Sprzedaż na marketplaceJeżeli sprzedajesz w modelu FBM na Amazon, wiesz, że obsługa zwrotów może generować koszty, zabierać czas i wprowadzać sporo ne...
Czytaj dalej
Świadectwa pochodzenia online – niezbędny dokument w eksporcie
PrzygotowanieCzym jest niepreferencyjne świadectwo pochodzenia? Niepreferencyjne świadectwo pochodzenia (Certificate of Origin- CO) to urzęd...
Czytaj dalej
Najważniejsze marketplace’y w Europie w 2025 roku
Sprzedaż na marketplaceRynek e-commerce w Europie przeżywa dynamiczny rozwój. Istnieje wiele platform online, które umożliwiają sprzedaż i zakup towar...
Czytaj dalej
System OMS czyli gamechanger dla zarządzania e-commerce
Sprzedaż na marketplaceSystem OMS centralizuje procesy związane z przyjmowaniem, przetwarzaniem, nadawaniem i śledzeniem zamówień. Dzięki niemu sprzed...
Czytaj dalej
Up-selling i cross-selling – jak je stosować w sprzedaży e-commerce
Sprzedaż na marketplaceSkuteczna sprzedaż online to nie tylko przyciągnięcie klienta do sklepu, ale także umiejętne rozwijanie jego ścieżki zakupowej....
Czytaj dalej
Jak opinie i znak jakości w Twoim sklepie internetowym wpływają na poziom sprzedaży?
Sprzedaż przez własny sklepOstatnie lata były wyjątkowo pomyślne dla e-commerce. Zmieniające się okoliczności zmusiły konsumentów do przeniesienia się do ...
Czytaj dalej
Płatności w cross-border – na co zwrócić uwagę i jak zintegrować swój sklep z dostawcą płatności?
Sprzedaż przez własny sklepSprzedaż zagraniczna w e-commerce nie ogranicza się tylko do przetłumaczenia oferty i uruchomienia wysyłki do innych krajów. Je...
Czytaj dalej
Dlaczego lokalizacja sklepu to nie tylko tłumaczenie? O różnicach, które kosztują konwersję
Sprzedaż przez własny sklepKiedy firma decyduje się na wejście na nowy rynek, jednym z pierwszych kroków jest zazwyczaj tłumaczenie strony internetowej. J...
Czytaj dalej
Integracja sklepu e-commerce z marketplace’ami – klucz do sukcesu sprzedaży omnichannel
Sprzedaż na marketplaceHandel internetowy dynamicznie rośnie – według danych Statista, globalna sprzedaż e-commerce osiągnęła wartość 5,8 biliona dola...
Czytaj dalej
Logistyka – jak budować skuteczną strategię dla sprzedaży e-commerce
LogistykaDynamiczny rozwój e-commerce sprawił, że logistyka przestała być jedynie zapleczem operacyjnym, a stała się jednym z głównych m...
Czytaj dalej
AI w logistyce: rewolucja, która już się dzieje
LogistykaJeszcze kilka lat temu wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI) kojarzyło się z futurystycznymi laboratoriami i gadżetami z fi...
Czytaj dalej
Logistyka jako przewaga: jak polskie e-commerce’y mogą konkurować z Chinami w Europie
LogistykaSprzedawcy coraz częściej zadają sobie pytanie, jak konkurować z globalnymi platformami z Chin. Odpowiedź kryje się nie tylko w...
Czytaj dalej
Zasady podatkowe dotyczące usług magazynów fulfillment za granicą
LogistykaUsługi magazynów fulfillment polegają na przejęciu przez zewnętrzną firmę obsługi logistycznej procesu realizacji zamówień inte...
Czytaj dalej
Czy pułapka „Darmowej Dostawy” zagraża Twojej marży? Ekspansja e-sklepu na rynki zagraniczne jest ogromną szansą na zwiększenie...
Czytaj dalej
Logistyka Zalando – jakich zagranicznych kurierów preferuje platforma
LogistykaZalando przykłada ogromną wagę do jakości obsługi logistycznej, dlatego współpracuje wyłącznie z firmami kurierskimi, które spe...
Czytaj dalej
Krajowy System e-Faktur a transakcje zagraniczne – co się zmieni od 2026 roku?
Zarządzanie finansamiOd kilku lat polscy przedsiębiorcy mają możliwość dobrowolnego korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), jednak już nied...
Czytaj dalej
VAT w transakcjach B2B cross-border– najważniejsze zasady
Zarządzanie finansamiEkspansja sprzedażowa na rynki zagraniczne w ramach Unii Europejskiej to ogromna szansa dla firm, ale również obowiązki – szcze...
Czytaj dalej
Jakie ulgi podatkowe są dostępne dla przedsiębiorców z branży e-commerce?
Zarządzanie finansamiE-commerce rozwija się od wielu lat, a przedsiębiorcy szukają co raz to nowszych produktów i technologii, które pozwolą znaleźć...
Czytaj dalej
Jak wdrożyć proces rozliczeń transakcji zagranicznych w sklepie internetowym?
Zarządzanie finansamiKlienci porzucają nawet 70 proc. koszyków podczas zakupów online, m.in. z powodu braku dostępu do ulubionego sposobu płatności....
Czytaj dalej
Jak zoptymalizować proces rozliczeń transakcji międzynarodowych na platformach marketplace?
Zarządzanie finansamiMałe i średnie firmy z sektora e-commerce, które zaczynają sprzedawać za granicą, zwykle decydują się na współpracę z dużym pod...
Czytaj dalej
Jak rozliczyć podatek VAT w sprzedaży dropshipping
Zarządzanie finansamiDropshipping to termin, który w ostatnich latach zyskał niemały rozgłos i pozwolił on wielu przedsiębiorcom wejść w świat e-com...
Czytaj dalej
Ekspansja zagraniczna to kuszący, ale i ryzykowny krok dla każdego przedsiębiorstwa e-commerce. W transgranicznej działalności ...
Czytaj dalej
Jak zaplanować akcję promocyjną w sklepie internetowym dla zagranicznych klientów?
MarketingPlanowanie promocji w sklepie internetowym to ważny element strategii sprzedaży, szczególnie gdy firma chce wejść na zagraniczn...
Czytaj dalej
Influencer Marketing w E-Commerce: Klucz do Sukcesu na Rynkach Zagranicznych
MarketingW dzisiejszym, rozwijającym się świecie e-commerce, marki coraz częściej poszukują innowacyjnych metod dotarcia do klientów na ...
Czytaj dalej
Dlaczego wizualne przedstawienie produktu w e-commerce powinno być wysoko na liście priorytetów?
MarketingW świecie e-commerce, gdzie klienci nie mogą fizycznie dotknąć produktu przed zakupem, wizualna prezentacja staje się kluczowym...
Czytaj dalej
Wizytówka Google My Business znaczącym wsparciem w rozwoju e-commerce za granicą
MarketingW erze globalizacji i cyfryzacji możliwości ekspansji biznesu są niemal nieograniczone. Jednak, aby skutecznie konkurować na mi...
Czytaj dalej
Posiadanie bloga firmy kluczem dotarcia do międzynarodowego klienta
MarketingW erze globalizacji, gdzie digitalizacja biznesu staje się standardem, posiadanie bloga firmowego przekształca się z opcji w ko...
Czytaj dalej