Niezależnie od tego, czy już sprzedajesz w e-commerce, czy nie, zwiększenie sprzedaży poprzez internetowy eksport jest możliwe. Przed podjęciem decyzji o rozpoczęciu zagranicznej sprzedaży warto sprawdzić, czy Twoja firma jest na to gotowa. W tym celu odpowiedz na pytania, jakie przygotowaliśmy dla Ciebie. Pomogą określić Twoją gotowość do rozpoczęcia e-eksportu. Zwróć uwagę na te obszary, które wymagają dalszego przygotowania. Jeśli zechcesz, za jakiś czas rozwiąż test ponownie i upewnij się, czy idziesz w dobrym kierunku.
Instrukcja
Zaznacz TAK jeśli zdanie poprawnie opisuje Twoją firmę lub wyznaczone działanie jest już faktem. NIE oznacza, że działanie nie zostało jeszcze wdrożone lub firma nie posiada określonych procesów lub zasobów.
Audyt obejmuje 6 zakresów tematycznych:
Mam możliwość zainwestowania zasobów, aby otworzyć nowy kanał sprzedaży przez Internet (zakładając też zwiększony popyt na produkty).
Posiadam niezbędne certyfikaty / badania / atesty uprawniające do sprzedaży moich produktów do krajów UE i poza.
Mam możliwość modyfikacji swojego produktu (np. opakowania, oznakowania), aby spełnić wymagania lokalnego rynku.
Nie posiadam umów z producentami / dystrybutorami dotyczących części oferty, które wykluczają możliwość sprzedaży na którymś z rynków zagranicznych.
Posiadam zarejestrowane znaki towarowe i / lub wzory przemysłowe w urzędach patentowych w Unii Europejskiej.
Wykonałem / am analizę rynku docelowego i zdefiniowałem / am grupy docelowe konsumentów na tym rynku (w tym preferencje i trendy rynkowe).
Znam swoich głównych konkurentów na rynku docelowym i określiłem / am swoją przewagę konkurencyjną.
Współpracuję z operatorem logistycznym, dostarczającym produkty za granicę w ciągu 24-72 godzin.
Moi zagraniczni klienci będą mogli skorzystać z najpopularniejszych sposobów dostawy w swoim kraju.
Rozważam lub mam wdrożony model logistyki fulfillment (obsługi zamówień przez zewnętrznego operatora).
W mojej firmie jest osoba, która zna zasady rozliczenia sprzedaży zagranicznej (VAT, opłaty celne itp.).
Posiadam kod HS / CN (kod systemu sharmonizowanego do identyfikacji i klasyfikacji towarów) i numer CAS (numer identyfikacji substancji chemicznej – jeśli dotyczy) dla swoich produktów.
Moi zagraniczni klienci będą mogli skorzystać z najpopularniejszych w ich kraju metod płatności.
Zatrudniam pracownika / ów specjalizujących się w obsłudze klienta zagranicznego, którzy mogą odpowiedzieć na zapytania klientów w czasie do 48 godzin.
Posiadam profesjonalne opisy produktów w języku obcym (w tym np. etykiety produktowe wymagane w języku danego kraju lub w j. angielskim, listingi).
Posiadam plan promocji swoich produktów za granicą (kampanie email, social media, promocja w marketplace, reklama PPC itp.).